• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

وزیر نیرو: آب همدان نیازی به تصفیه ندارد

  • کد خبر : 37854
  • ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۷
وزیر نیرو: آب همدان نیازی به تصفیه ندارد

به گزارش اخبار اقتصادی، محرابیان امروز جمعه 4 فروردین در حاشیه بازدید از تصفیه خانه شیخی جان با بیان اینکه ذائقه مردم همدان با آب اکباتان و طبیعتا با تغییر آب سازگار شده است، گفت: منبع، احساس می کنند این آب با آب قبلی متفاوت است و این احساس نیز صادق است زیرا هر آبی ویژگی های خاص خود را دارد و بستر آب در طعم و بوی آب موثر است.

وی با بیان اینکه شرایط آبی منطقه و همدان بسیار سخت و بحرانی بود، تصریح کرد: 65 درصد آب همدان از سد اکباتان و مابقی از طریق چاه تامین شده و با جدیت برای مردم ایجاد شده است.

محرابیان ادامه داد: شبکه آب شهر همدان به گونه ای بود که نمی توانستیم آب را از چاه ها به محدوده سد منتقل کنیم به همین دلیل بخشی از شهر دچار مشکل شد.

وی با اشاره به طرح آبرسانی به همدان خاطرنشان کرد: در آن زمان به صورت اضطراری آب به همدان تحویل داده شد و به دنبال طرح دائمی آبرسانی همدان بودیم که به سرعت انجام شود.

وزیر نیرو با بیان اینکه در حال حاضر با راه اندازی دانشگاه علوم پزشکی و مسئولان ذیربط، آب به طور مستمر در آزمایشگاه نمونه برداری و بررسی می شود و عناصر مضر به طور مداوم پایش می شوند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با توجه به شواهد موجود، تقریباً تمام عناصر بسیار کمتر از حد مجاز هستند که به عنوان مثال یکی از عناصر مورد توجه ما آرسنیک بود و نتایج موجود نشان می دهد که عنصر آرسنیک در آب همدان صفر است.

وی با اشاره به اینکه سختی آب در محدوده 400 و حد مجاز 1000 و آب همدان کمتر از حد مجاز است، گفت: آب همدان از نظر کمی و کیفی سالم و سالم است و مردم می توانند آن را بنوشند. بدون خطر. از این آب استفاده کنید و بنوشید.

محرابیان تصریح کرد: گاهی اوقات دستگاه های تصفیه خانه مشکلاتی را برای افراد ایجاد می کند چرا که فیلترهای آنها می تواند مشکلاتی را ایجاد کند که مستلزم عدم استفاده از این دستگاه ها است و افزود: برای تکمیل فرآیند تصفیه خانه واحد ازن را نیز در مسیر تصفیه پیش بینی کردیم. گیاه مزه و بوی آب کمک می کند.

وزیر نیرو گفت: در تعداد بسیار کمی از تصفیه خانه ها واحد ازن وجود دارد، اما برای امنیت بخشیدن به مردم همدان و ایجاد احساس رضایت در مصرف آب، به زودی واحد ازن در این تصفیه خانه نصب می شود. و با نصب آن طعم و بویی که احساس می کنید بهتر می شود.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=37854

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.