• امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
2

هشدار برای فدرال رزرو: اشتغال در ایالات متحده کمتر از حد انتظار رشد کرد

  • کد خبر : 43809
  • ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۶
هشدار برای فدرال رزرو: اشتغال در ایالات متحده کمتر از حد انتظار رشد کرد

اکوایران: بر اساس آخرین داده ها، ایالات متحده در ماه گذشته 142000 استخدام جدید داشت که بسیار کمتر از حد انتظار است و می تواند چشم انداز کاهش 0.5 درصدی نرخ بهره را در این ماه تقویت کند.

اخبار اقتصادی، پس از بازنگری نزولی در دو ماه گذشته، تعداد اشتغال در ایالات متحده کمتر از حد انتظار منتشر شد. موضوعی که می تواند به بحث های موجود در مورد سرعت کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو دامن بزند.

طبق آمار اداره آمار کار ایالات متحده، تعداد مشاغل غیرکشاورزی در ماه گذشته 142000 نفر افزایش یافت و میانگین سه ماهه آن را به پایین ترین سطح از اواسط سال 2020 رساند.

با این حال، نرخ بیکاری به 4.2 درصد کاهش یافت که اولین کاهش در پنج ماه گذشته بود که نشان دهنده معکوس شدن اخراج های موقت است.

این داده ها در حالی منتشر شد که میانگین پیش بینی در نظرسنجی بلومبرگ برای ایجاد 163000 شغل بود. بلومبرگ اکونومیکس همچنین 145000 شغل را پیش بینی کرد.

نوسانات بازار پس از انتشار آمار اشتغال

بازدهی خزانه‌داری پس از انتشار این داده‌ها در نوسان بود، زیرا معامله‌گران این انتظار را تقویت کردند که فدرال رزرو می‌تواند نرخ بهره را تا 0.5 درصد در جلسه بعدی خود کاهش دهد. اس اند پی گلوبال و آتی دلار تغییر چندانی نداشتند.

به گفته سونو وارگزه، استراتژیست کلان در گروه کارسون، بازار کار به وضوح در حال تضعیف است و فدرال رزرو باید برای کاهش خطرات نزولی مداخله کند. این گزارش توافقی را برای کاهش نرخ بهره در نشست بعدی فدرال رزرو امضا می کند، اما سوال بزرگ این است که این کاهش واقعا چقدر خواهد بود؟

بازرگانان محتاط هستند

گزارش های دیگر نیز نشان می دهد که بازار کار در حال کاهش است. در حالی که اخراج ها تا حد زیادی کاهش یافته است، بسیاری از شرکت ها برنامه های توسعه خود را به دلیل هزینه های بالای وام و عدم اطمینان پیش از انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در نوامبر به تاخیر انداخته اند. یک نظرسنجی فدرال از مشاغل منطقه که روز چهارشنبه منتشر شد، نشان داد که کارفرمایان در هفته‌های اخیر نگاه دقیق‌تری به استخدام داشته‌اند، با برخی ساعات کاهش و پر کردن موقعیت‌های آزاد.

بخش های موثر برای کاهش رشد شغلی

بر اساس آمار منتشر شده، کاهش اشتغال عمدتاً متاثر از از دست دادن مشاغل در بخش‌های تولید، خرده‌فروشی و اطلاعات بوده است. بخش خصوصی در سه ماه گذشته 96000 استخدام جدید اضافه کرد که این اولین بار از زمان شروع همه گیری است که به زیر 100000 تن رسیده است. رشد شغل عمدتاً در بخش های تفریحی، ساخت و ساز و مراقبت های بهداشتی متمرکز شده است.

نرخ مشارکت در ماه گذشته بدون تغییر در 62.7 درصد باقی مانده است. اما نرخ مشارکت برای کارگران 25 تا 54 ساله برای اولین بار از ماه مارس کاهش یافت.

رشد 3.8 درصدی در میانگین درآمد ساعتی

مقامات فدرال رزرو توجه زیادی به رشد دستمزدها دارند، زیرا می تواند بینشی در مورد هزینه های مصرف کننده، که محرک اصلی اقتصاد ایالات متحده است، ارائه دهد. میانگین درآمد ساعتی در ایالات متحده نسبت به سال قبل 3.8 درصد رشد داشته است. دستمزد کارکنان تولیدی و غیر نظارتی که بیشتر کارکنان را شامل می شود 4.1 درصد افزایش یافته است.

جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک، پس از انتشار این داده ها در بیانیه ای گفت که با توجه به پیشرفت تورم و سرد شدن بازار کار، اکنون برای بانک مرکزی مناسب است که نرخ بهره را کاهش دهد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43809

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.