• امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
1

چهار رازی که باید در مورد بازار املاک پرند بدانید

  • کد خبر : 43798
  • ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۲
چهار رازی که باید در مورد بازار املاک پرند بدانید

به گزارش اخبار اقتصادی، خرید آپارتمان در پرند با این مشخصات برای یک خانه 100 متری به بودجه ای در حدود یک میلیارد و 500 میلیون تومان نیاز دارد که تقریباً 80 درصد کمتر از میانگین شهر تهران است. موقعیت واحد یعنی بین فازهای صفر تا شش بر هزینه خرید آپارتمان در پرند تاثیرگذار است به گونه ای که مستاجرها معمولا ماهیانه بین دو تا شش میلیون تومان برای واحدهای دو خوابه رزرو می کنند.

متوسط ​​قیمت خانه در پرند چقدر است؟

قیمت خانه بسته به موارد مختلف بالا و پایین می رود و در حال حاضر صحبت از رقمی معادل 15 میلیون توکن در هر متر است. طبیعتاً هنگام مراجعه به پرونده های مختلف مسکونی در پرند باید با درخواست های متفاوتی از سوی مالکان مواجه شویم، اما همین تعداد 10 میلیون متر مربع نشان می دهد که برای خرید خانه 100 متری در پرند باید چیزی شبیه به آن را رزرو کنید. 1 میلیارد و 500 میلیون تومان.

قیمت ناخالص یک آپارتمان 100 متری 760 میلیون تومان یعنی متری هفت میلیون و 600 هزار تومان است. یک آپارتمان 80 متری در فاز ششم پروژه حسا را ​​به قیمت یک میلیارد تومان یعنی متری 12 میلیون و 500 به فروش رسانده است. فروشنده واحد بدون کلید با امکاناتی مانند گاز، کاپوت، آینه و شیر آب، متری 17 میلیون و 220 هزار تومان و با احتساب متراژ 90 متری، یک میلیارد و 550 میلیون قیمت دارد.

آپارتمان 100 متری با عمر مفید دو سال قیمتی معادل 18500000 متر دارد که مجموعاً 1850000000 تومان می باشد.

مقایسه قیمت آپارتمان در پرند و تهران

طبق آمار خرید آپارتمان در پرند متری ۷۲ میلیون کمتر از تهران است. آخرین آمار رسمی نشان می دهد متوسط ​​قیمت مسکن در تهران به متری 87 میلیون تومان رسیده است، در حالی که در پرند در حال حاضر متری 15 میلیون تومان هستیم.

خرید آپارتمان در پرند نسبت به ارزان ترین محله های تهران هزینه کمتری دارد. بانک مرکزی میانگین قیمت مسکن در مناطق 18 و 19 تهران را نزدیک به 45 میلیون توکن در هر متر مربع اعلام کرده است. محله هایی مانند یافت آباد، خانی آباد و آبادی ولیعصر در آن قرار دارند.

چهار نکته درباره رازهای بازار املاک پرند که باید بدانید خرید آپارتمان در پرند فاز صفر و یک بیشتر از فاز چهار تا شش هزینه دارد.

با در نظر گرفتن همین رقم 15 میلیون متری، قیمت آپارتمان در پرند 65 درصد کمتر از ارزان ترین محله های تهران است.

قیمت آپارتمان در پرند بر چه اساسی محاسبه می شود؟

خرید آپارتمان در پرند با توجه به مقوله هایی مانند فاز یا موقعیت واحد و امکانات ساختمان متفاوت خواهد بود. فاز دو و سه در پرند قدیمی‌تر است و خانه‌های ویلایی معمولاً در این فاز که مرکز شهر است قرار دارند. گران ترین منطقه مسکونی پرند نیز در همین فاز دو و سه است.

فازهای 0 و 1 برای خانه های شخصی رزرو می شود. خرید آپارتمان در پرند در فازهای صفر و یک به طور متوسط ​​هزینه کمتری نسبت به فاز دو و سه خواهد داشت. واحدهای مسکن مهر نیز در فازهای چهار تا شش مستقر هستند.

هزینه اجاره آپارتمان در پرند چقدر است؟

اجاره آپارتمان در پرند متاثر از فضای حاکم بر بازار املاک پرند است. به طور معمول میزان ودیعه و اجاره در نظر گرفته شده توسط مالکان در فازهای دو و سه بیشتر از فازهای صفر و یک است و کمترین فشار به مستاجران ساکن در فازهای چهار تا شش وارد می شود.

اجاره آپارتمان در پرند به مستاجری که 100 میلیون پول پیش از آن دارد، می تواند ماهانه حداقل دو تا پنج میلیون در فازهای چهار تا شش هزینه کند. به عنوان مثال یک واحد 75 متری در فاز شش به مبلغ 100 میلیون و ماهیانه 2 میلیون اجاره داده می شود. در فاز صفر اما قیمت آپارتمان بالاتر است، گزینه مشابهی وجود دارد و صاحبخانه به جز 100 میلیون ودیعه، شش میلیون اجاره ماهانه درخواست کرده است.

فرارو

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43798

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.