• امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
2

لغو جلسه شورای قیمت اختلاف نظر ادامه دارد

  • کد خبر : 43818
  • ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۳
لغو جلسه شورای قیمت اختلاف نظر ادامه دارد

اکوایران: جلسه شورای قیمت گندم و 32 کالای دیگر که هفته گذشته به دلیل اختلاف نظر لغو شده بود و قرار بود کمتر از یک هفته بعد و با قیمت های اعلام شده دوباره برگزار شود، امروز به دلیل اختلاف نظر برگزار نشد. بین بخش دولتی و خصوصی

اخبار اقتصادی؛ امروز هفدهم شهریورماه قرار بود دومین جلسه شورای قیمت ها با حضور وزیر جهاد کشاورزی به عنوان رئیس شورا، وزیر اقتصاد دارایی و رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شود. سازمان. ، اما به دلیل عدم حضور اعضای اصلی جلسه لغو شد.

دولت هنوز قیمت جدید محصولات کشاورزی را برای کمپین فعلی اعلام نکرده است. بر اساس قانون خرید تضمینی، دولت موظف است تا قبل از پایان تیرماه هر سال قیمت محصولات اساسی کشاورزی سال آینده را تعیین کند. توسط شورای قیمت، اما با گذشت 57 روز هنوز خبری از اعلام قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مهلت قانونی نیست.

تاخیر در اعلام قیمت محصولات کشاورزی به این دلیل است که وزیر جهاد کشاورزی هفته گذشته اعلام کرد پس از پایان هفته دولت قیمت خرید تضمینی گندم را اعلام می کند اما این جلسه برای تغییر قیمت گندم برگزار شد. و 32 محصول اساسی، اما به هیچ نتیجه ای نرسیدند.

غلامرضا غزلجه نوری وزیر جهاد کشاورزی امروز اعلام کرد که آماده بررسی قیمت خرید تضمینی گندم در فصل کشاورزی آینده هستیم و پیش نویس تهیه شده و براساس قانون و نظرات قیمت تعیین و اعلام می شود. کارشناسان و نظرات تولیدکنندگان نمایندگان اما به دلیل اختلاف نظر بین بخش دولتی و خصوصی در خصوص قیمت، این جلسه لغو شد، زیرا به نقطه نظرات مشترکی در خصوص قیمت خرید تضمینی محصولات نرسیدیم. طبق آزمایشات انجام شده قیمت ها از 19 هزار تومان تا 26 هزار تومان است و هنوز نتیجه نهایی برای اعلام چه قیمتی به دست نیامده است.

به گفته قزلجه نوری، بر اساس قانون شورای قیمت و ابلاغ سیاست های حمایتی، قیمت خرید تضمینی گندم باید در پایان تیرماه اعلام می شد که متاسفانه این موضوع با تاخیر مواجه شد.

به گفته وزیر جهاد کشاورزی در روزهای اخیر و پس از استقرار وی در این وزارتخانه، جلسات و کمیته های لازم برای تکمیل مقدمات جلسه امروز و تعیین قیمت خرید گندم برای فصل کشاورزی آینده تشکیل شد. اعلام شده و کشاورزان می توانند بر این اساس برنامه ریزی کنند. اما در پایان آن جلسه بود که اعلام شد به دلیل اختلاف نظر قیمت ها اعلام نمی شود و کمتر از یک هفته دیگر جلسه بعدی شورای قیمت برگزار و اعلام می شود زیرا برای کشاورزان بسیار ضروری است.

قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی به منظور حمایت از تولید محصولات اساسی کشاورزی و ایجاد تعادل در نظام تولید و جلوگیری از اتلاف محصولات کشاورزی و زیان دهی کشاورزان، دولت موظف است نسبت به خرید محصولات محصولات اساسی کشاورزی از جمله اقدام کند. (گندم، برنج، جو، ذرت، چغندر) هر ساله پنبه، دانه های روغنی، چای، سیب زمینی، پیاز و حبوبات) و حداقل قیمت خرید تضمینی را اعلام و از طریق واحدهای مربوطه خریداری می کنیم، اما هر ساله شاهد تاخیر از سازنده دولت با اعلام قیمت های تضمینی.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43818

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.