• امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
2

بدشانسی داوطلبان عادی قرعه کشی ایران خودرو

  • کد خبر : 43792
  • ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۲
بدشانسی داوطلبان عادی قرعه کشی ایران خودرو

به گزارش اخبار اقتصادی، نامزدها کمترین شانس را برای پیروزی دارند قرعه کشی ایران خودرو آنها کسانی محسوب می شوند که منتظر اعلام نتایج در قالب طرح فروش فوق العاده عادی هستند. ایران خودرو برای صف یک میلیون و 222 هزار نفری کمتر از 10 هزار خودرو برای فروش دارد و می توان از شانس 70 درصدی این دسته از متقاضیان صحبت کرد. از سوی دیگر بیشترین فرصت در قرعه کشی ایران خودرو برای متقاضیان خودروهای کارکرده در قالب پیش فروش دیده می شود. جایی که از هر چهار متقاضی یک نفر فرصت برنده شدن در لاتاری را خواهد داشت. نحوه عرضه ایران خودرو در این مرحله بار دیگر نشان می دهد که خودروسازان بیشتر از طرح فوق فروش و پیش فروش به دومی علاقه دارند.

فروش فوق العاده ایران خودرو در شهریور ماه سال جاری با عرضه 30 هزار و 700 مدل مختلف همراه بوده است. یعنی در این مرحله تنها یک چهارم از کل ظرفیت فروش ایران خودرو به طرح فروش فوق العاده اختصاص یافته و اتفاقا طولانی ترین صف تقاضا در این شکل از فروش برای گزینه فروش فوق العاده تشکیل شده است.

فروش فوق العاده ایران خودرو با نزدیک به 30 هزار محصول مورد استقبال 2 میلیون و 144 هزار و 381 متقاضی قرار گرفت. از سوی دیگر از بین 30 هزار و 700 محصولی که در قالب فروش فوق العاده وارد میدان شد، 9 هزار و 210 محصول به صورت فوق العاده یعنی با موعد تحویل سه ماهه به متقاضیان عادی تحویل داده می شود. به گزارش ایران خودرو، یک میلیون و 222 هزار و 94 نفر منتظر دریافت خودرو از این طریق هستند.

بدشانسی متقاضیان دائمی ایران خودرو ایران خودرو اکثر محصولات را در قالب طرح پیش فروش عرضه کرده است. حدود 73 درصد جایی که متقاضیان کمتری در صف منتظر هستند

در نظر بگیریم که شانس برنده شدن در طرح فروش فوق العاده معمولی ایران خودرو کمتر از یک درصد یا به عبارت دقیق تر هفتاد درصد است.

فروش فوق العاده ایران خودرو با عرضه 6 هزار و 140 محصول برای متقاضیان طرح خودروهای فرسوده و 15 هزار و 350 محصول برای مادران همراه بوده است. کمی بیش از 185 هزار نفر فروش فوق العاده ایران خودرو را در قالب طرح خودروی کارکرده و 786 هزار نفر در قالب طرح مادر انتخاب کردند.

احتمال برنده شدن در قرعه کشی ایران خودرو برای متقاضیان خودروهای دست دوم در قالب فروش فوق العاده کمی بیش از سه درصد برآورد شده است. مادرانی که طرح فروش ویژه ایران خودرو را انتخاب کنند، دو درصد شانس برنده شدن در قرعه کشی ایران خودرو خواهند داشت.

قرعه کشی ایران خودرو امسال در قالب طرح پیش فروش با حضور 86 هزار و 500 محصول انجام می شود. اگرچه اکثریت یعنی 73 درصد از کل عرضه ایران خودرو در طرح پیش فروش وارد میدان شد، اما متقاضیان کمتری برای پیش فروش نسبت به فوق فروش ثبت نام کردند. 788 هزار و 893 نفر

شانس برنده شدن در قرعه کشی پیش فروش ایران خودرو تفاوت چندانی با فروش فوق العاده ندارد. 439 هزار و 350 نفر طرح پیش فروش ایران خودرو را به صورت عادی انتخاب کردند و خود ایران خودرو نیز 25 هزار و 950 محصول مختلف را از این طریق روانه بازار می کند. با این حال، شانس برنده شدن در قرعه کشی پیش فروش برای متقاضیان عادی به حدی است که از هر 100 نفر، تقریباً شش نفر باید منتظر ادامه روند باشند و بقیه کنار گذاشته می شوند.

پیش فروش ایران خودرو در قالب طرح مادران و متقاضیان خودروهای فرسوده به ترتیب با عرضه 17 هزار و 300 محصول و 43 هزار و 250 محصول ادامه دارد. 66 هزار و 844 نفر در طرح پیش فروش خودروهای فرسوده و 282 هزار و 699 متقاضی نیز برای پیش فروش مادر ثبت نام کردند. احتمال برنده شدن در قرعه کشی پیش فروش خودروهای دست دوم بیشتر از سایر مدالیته ها بوده و به حدود 25 درصد می رسد. در حالت زیر یعنی پیش فروش مادر به ازای هر 100 مادر امکان برنده شدن برای 15 متقاضی باقی می ماند.

فروش فوق العاده ایران خودرو و سایپا معمولا به این صورت است که متقاضی پس از سه ماه یا همان طور که مشخص است 90 روز کاری پس از واریز وجه به حساب خودروساز صاحب خودرو می شود. از سوی دیگر طرح پیش فروش خودروسازان می تواند متقاضی را تا یک سال علاقه مند نگه دارد. البته ایران خودرو تاریخ تحویل تمامی محصولات را تا پایان سال جاری اعلام کرده است.

در گام اول متقاضی فوق‌فروش ایران خودرو باید تمام قیمت خودرو را در کارخانه به حساب ایران خودرو واریز کند، اما معمولاً 50 درصد کل قیمت از متقاضیان طرح پیش‌فروش اخذ می‌شود و مابقی هزینه‌ها نیز خواهد بود. هنگام دریافت محصول فاکتور می شود. این دقیقا همان جایی است که می توانید سومین تفاوت بزرگ بین پیش فروش و فروش فوق العاده را ببینید. در جایی که معمولاً محصولاتی که به صورت پیش فروش ارائه می شوند تا تاریخ تحویل گران می شوند اما در بازه زمانی سه ماهه برای تحویل محصولات ارائه شده در قالب طرح فروش فوق العاده امکان افزایش قیمت کمتر است. . در کارخانه

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43792

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.