• امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
2

عمر مفید برخی از نیروگاه های کشور به پایان رسیده است

  • کد خبر : 43703
  • ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۹
عمر مفید برخی از نیروگاه های کشور به پایان رسیده است

به گزارش اخبار اقتصادی، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه تمام تلاش ممکن برای افزایش ظرفیت تولید برق انجام شده است، از افزایش 6400 مگاواتی تقاضای مصرف در سال جاری صحبت کرد و در عین حال اظهار داشت: با روند رشد سریع و نامتعارف فعلی. مصرف هر چقدر هم نیروگاه بسازیم می توانیم به این میزان پاسخ دهیم مصرف برق نخواهیم داشت

وی با اشاره به نیروگاه های جدیدی که بر اساس برنامه ریزی وارد مدار شده اند، یادآور شد: بین 3 تا 5 هزار مگاوات نیروگاه های کشور بسیار قدیمی هستند و برخی نیز با دوبرابر عمر مفید کار می کنند.

سخنگوی صنعت برق با تاکید بر اینکه نیروگاه های موجود با تلاش کارگران زحمتکش و متخصص در صنعت برق توانسته اند به حیات خود ادامه دهند و برق تولید کنند، تصریح کرد: اما حقیقت این است که توان تولید بیشتر از آن را ندارند. این .

وی در عین حال از توجه ویژه وزارت نیرو به ایجاد فضای کسب و کار جذاب تر برای بخش خصوصی در حوزه تولید برق خبر داد و خاطرنشان کرد: با این حال نمی توان به این میزان کسری تولید پاسخ داد. مگر با همکاری و مشارکت مردم.

رجبی مشهدی در عین حال افزود: باید ساز و کار را به گونه ای فراهم کنیم که اقبال و توجه به مشترکانی که کاهش مصرف دارند و به اندازه مدل مصرف می کنند، باشد.

مدیرعامل شرکت توانیر در ادامه در خصوص برخورد با مشترکان پرمصرف گفت: در ابتدای برخورد با مشترکان پرمصرف و قطع برق آنها هستیم و اولویت در این زمینه جامعه پرمصرف است که بیش از 2، 5 و یا بیشتر مصرف می کنند. 4 بار الگو و اطلاعات به صورت مستقیم و از طریق پیامک (به خود مشترک) به این مشترکین داده می شود که از نظر جغرافیایی پراکنده هستند و گاه خانه های مسکونی بزرگی دارند و برخی از آنها از لوازم پرمصرف و بدون استاندارد استفاده می کنند و گاهی اوقات از وسایل نامناسب استفاده می کنند. آنها جزو گروه های مصرف کننده بزرگ هستند.

وی در پایان تاکید کرد: مشترکان داخلی با مصرف بالا می توانند بخشی از برق خود را از انرژی های تجدیدپذیر به ویژه انرژی خورشیدی تامین کنند یا از وسایل ذخیره سازی استفاده کنند و یا از اداره برق سبز خریداری کنند.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43703

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.