• امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
2

قانون فشل تغییر کاربری اراضی ایران

  • کد خبر : 43786
  • ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۱
قانون فشل تغییر کاربری اراضی ایران

توضیحات: اهش قدرت خرید کشاورزان و سرکوب قیمت محصولات کشاورزی و بالعکس عدم رل مناسب قیمت نهاده‌ها و عوامل تولید محصولات کشاورزی از مهمترین عوام مل غیرکارایی بود. قانون تغییر کاربری اراضی اراضی است.

اخبار اقتصادی؛ از اوایل دهه هفتاد قانون حفظ و تداوم باغ‌ها نوشته شد. اما طبق گزارش‌های رسمی مرکز پژوهش‌های مجلس ایران، در 27 سال اخیر، ر 2 ربری قرار گرفته است. البته آمار واقعی بیش از این است.

اما چرا به وجود قانون، تغییر کاربری ارای کشاورزی رخ داده است. نظرات اظهارنظر مرکز پژوهش‌های مجلس، شرایط فعلی متأثر از دو دسته عوامل رانشی (دافعه) و کششی (جاذبه) است. پایین بودن اراضی، نظام تولید انفرادی و کاهش قدرت خرید کشاورزان تسلط واسطه‌های غیرضرور و سرکوب قیمت کشاورزی و بالعکس عدم کنترل مناسب قیمت نهاده‌ها و عوامل تولید محصولات کشاورزی، از عوامل تولید محصولات کشاورزی و کاهش سوددهی بخش کشاورزی تغییر کاربری اراضی. اراضی زراعی خرد منتج می شود.

در مقابل سود سرشار از سرمایه گذاری غیرمولد در و سود غیرقابل قیاس ناشی از تغییر اراضی با حفظ و تداوم در آن، مهم ترین عامل کششی است که باعث می شود از تغییر کاربری ها استفاده شود. برای حفاظت از اراضی توأمان به دو کششی و رانشی توجه شود.

برهمین اساس بازوenstein برای حفاظت از اراضی های ذی‌ربط و برخی از صاحبنظران برضیه بنیادین برای حفاظت از منابع کشاورزی تدوین شد.

«ات»، «حفظ اراضی کشاورزی»، «شفافی، « «کشاورزی زمین آماده شد.

از محورهای اصلی پیش‌نویس، می‌توانم به این موارد اشاره کنم؛ تصمیم گیری در مورد کاربری اراضی کشاورزی درجه بندی این اراضی ممنوعیت مطلق استفاده از اراضی راه و جانمایی و استقرار فعالیت های غیرکشاورزی اراضی اراضی حاصلخیز، مناطق ویژه خودکفایی خودکفایی در محصولات محصولات.

درضمن شفاف‌سازی فرآیند صدور مجوزهای تغییر کاربری از مسیر برای زمین، پیش‌بینی ضوابطی برای توسعه و بوم‌گ‌ردی برای خدمات صحمه شهرها و محیط‌های روست ایی از دیگر بندهای این پیش نویس بود.

دانلود 7.6

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43786

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.