• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

واردات 8 تا 10 هزار خودروی برقی به کشور تا 3 ماه آینده

  • کد خبر : 38144
  • ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۴
واردات 8 تا 10 هزار خودروی برقی به کشور تا 3 ماه آینده

به گزارش اخبار اقتصادی، حسن کریمی سنجری، مدیر پروژه ماشین های برقی وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفت و گوی رادیویی اعلام کرد: در حال حاضر 2500 خودروی برقی و تاکسی از گمرک ترخیص شده است و در سه ماه آینده بین 8 تا 10 هزار خودروی برقی که تعدادی از آنها در حال حمل و اعزام هستند. تحویل داده شود.

وی گفت: مجموع خودروهای سواری که در سه ماه آینده روانه بازار می شوند بین 8 تا 10 هزار دستگاه است.

کریمی سنجری تصریح کرد: خودروی برقی در مقایسه با خودروی بنزینی بین 8 تا 10 هزار لیتر در مصرف بنزین صرفه جویی می کند زیرا برق را از منابع تجدیدپذیر می توان تامین کرد اما بنزین را نمی توان از منابع دیگر تامین کرد.

وی بیان کرد: اگر قرار باشد با سوخت های فسیلی برق تولید کنیم، می توانیم منبع آلودگی را به خارج از شهرها ببریم و تاکسی ها در شهر آلودگی تولید نکنند.

مدیر پروژه خودروهای برقی وزارت صنعت معدن و تجارت گفت: در اینجا باید یارانه و کمک به تاکسیرانان بدهیم و دولت بخشی از سود حاصل از پس انداز را به صورت رایگان در اختیار تاکسیرانان قرار می دهد. .

وی گفت: وزارت حراست همواره به دنبال فرهنگ سازی و نهادینه سازی این امر است اما وقتی ناوگان حمل و نقل عمومی را به خودروهای برقی تجهیز می کنیم نیازمند توسعه ایستگاه های شارژ هستیم که اگر شرایط شارژ فراهم باشد مردم ما علاقه مند به رانندگی هستند. یک ماشین برقی.” برخی افراد علاقه مند به خرید خودروی وارداتی هستند، اما ما می توانیم با خودروی برقی این کار را انجام دهیم. بخش مهمی از خودروی برقی باید تامین کننده حمل و نقل عمومی باشد و بخشی نیز به دست مردم برسد.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38144

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.