• امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
2

حمل و نقل زائران حرم امام رضا (ع) با نزدیک به 18000 سرویس جاده ای

  • کد خبر : 43765
  • ۱۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۰
حمل و نقل زائران حرم امام رضا (ع) با نزدیک به 18000 سرویس جاده ای

به گزارش اخبار اقتصادی به نقل از وزارت راه و شهرسازی هفته گذشته شاهد اوج سفر مردم به حرم امام رضا (ع) در مشهد مقدس بودیم، سفری که نیاز به زیرساخت های جدی برای حمل و نقل جاده ای داشت، زیرساخت هایی که به همت سازمان راهداری ایجاد شد. حمل و نقل جاده ای

در این راستا طی 17 هزار و 926 سرویس حمل و نقل عمومی جاده ای، 255 هزار و 862 مسافر از 13 تا 24 شهریورماه سال جاری در جاده ها تردد کردند.

این در حالی است که اقدامات کلیدی برای زائران از دهه آخر ماه صفر به مشهدالرضا(ع) انجام شد و با ایجاد سامانه های پیش فروش و برنامه ریزی ذخیره ظرفیت خدمات رسانی برای بازگشت زائران، شاهد این بودیم که زائران می تواند به طور قابل قبولی از خدمات مربوط به سفرهای جاده ای بهره مند شود.

در این میان باید گفت طرح ارائه و ارائه خدمات سفر به زائران که از دهم ماه جاری آغاز شده تا هفدهم ماه جاری ادامه دارد.

همچنین برای خدمات رسانی مطلوب به زائران امام رضا(ع)، کل حمل و نقل عمومی جاده ای کشور بسیج شد و حتی اتوبوس های خالی به سمت مشهد در حرکت بودند، به طوری که بعد از عزاداری حضرت ثمین الحجج(ع) ، زائران به شهرهای خود بازگردانده می شدند.

تمامی پاسگاه های پلیس راه در حالت آماده باش هستند، نظارت کافی بر مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی اعمال شده و گشت های راهداری با قدرت تمام در حال گشت زنی و ارائه خدمات به کاربران جاده ای و زائران هستند.

در این روزها فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی نیز برای اطلاع از وضعیت خدمات رسانی به مسافران به مشهد سفر کرد و از پایانه های مسافربری بازدید کرد و از نزدیک نظر مسافران را جویا شد.

در هفته دولت 1403 بیش از 2800 پروژه راهداری و حمل و نقل جاده ای به بهره برداری رسید.

اما این تنها اقدامات انجام شده در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای نبوده و همزمان با هفته دولت، علاوه بر افتتاح و بهره برداری از 2802 پروژه در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای، اجرای 385 پروژه دیگر نیز انجام شد. پروژه هایی در کشور آغاز شد.

این پروژه ها با اعتباری بیش از 22 هزار و 577 میلیارد تومان و عملیات اجرایی 385 طرح نیز با اعتباری بالغ بر 10 هزار و 969 میلیارد تومان آغاز شد.

این در حالی است که همزمان با آغاز به کار 147 طرح در حوزه حل و فصل هات اسپات با هزینه ای بالغ بر 1442 میلیارد تومان، اجرای 60 طرح دیگر در این زمینه با اعتبار یک هزار و 178 میلیارد تومان آغاز شد.

علاوه بر این در هفته جاری چندین پروژه دیگر نیز در راستای پیشرفت روزافزون خدمات راهداری کشور به بهره برداری رسید و پیش بینی می شود در آینده شاهد تسریع در اجرای این پروژه ها باشیم. پروژه هایی که بدون شک تاثیر مستقیمی بر سطح زندگی مردم دارد و با تلاش مستمر کارگرانی که در حوزه راه و حمل و نقل جاده ای فعالیت می کنند انجام می شود.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43765

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.