• امروز : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
5

نمونه برداری از دانه های گوجه فرنگی و فلفل در نقاط ورودی

  • کد خبر : 37662
  • ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۹
نمونه برداری از دانه های گوجه فرنگی و فلفل در نقاط ورودی

اکو ایران: آزمایش و نمونه برداری از بذر گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای در مبادی ورودی به کشور به دلیل انجام این آزمایشات از کشور مبدأ حذف شد. این تصمیم بر اساس بررسی ها و با هدف اطمینان از انجام آزمایشات لازم در کشور مبدا اتخاذ شده است.

اخبار اقتصادی؛ دفتر پایش و تحلیل ریسک سازمان حفظ نباتات کشور اعلام کرد که نمونه برداری از بذر گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای در مبادی ورودی به کشور برای آزمایش ویروس رژوز و خیار لغو شد. طبق اعلام این اداره، با توجه به انجام آزمایشات لازم در کشور مبدا، نیازی به انجام مجدد آزمایش در مبادی ورودی به کشور نیست و این اقدام موجب تسهیل و تسریع در ارسال بذر می شود.

از سوی دیگر حذف آزمایش و نمونه برداری به کاهش هزینه برای واردکنندگان بذر کمک می کند که در نهایت هزینه تولید این محصولات را کاهش می دهد.

قطع موقت نمونه برداری

بر اساس آنچه از سوی مدیر کل دفتر پایش و تحلیل ریسک سازمان حفاظت گیاهپزشکی کشور اعلام شد، با توجه به آزمایشات انجام شده بر روی بذر گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای در کشور مبدا، در مورد روگوز و خیار آزمایش‌های انجام شده در مبادی ورودی از ایران غیرضروری بوده و حذف خواهد شد و با توجه به رویکرد مقرر شد سازمان حفظ نباتات کشور نمونه برداری از بذر گوجه فرنگی و فلفل وارداتی را حذف کند. شیرینی در گمرکات کشور برای این منظور. 2 یا 3 ماه ویروس روگوز گوجه فرنگی را مورد آزمایش قرار داده و در صورت بروز مشکل مجدداً موضوع بررسی و حکم نهایی در این خصوص اعلام شود.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=37662

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.