به گزارش اخبار اقتصادی؛ ارزیابی ها نشان می دهد که شکاف بین واحدهای کوچک و بزرگ متوسط ​​در حال افزایش است. از این حیث می توان روند تولید این واحدها را در مرداد ماه ردیابی کرد، نمودار تولید این سه گروه نشان می دهد که واحدهای متوسط ​​رو به رشد هستند، اما واحدهای کوچک و متوسط ​​افزایش داشته اند. نسبت به سال گذشته ماه و افت تولید داشت.

همیشه این تصور وجود داشته است که اندازه شرکت ها بر رشد و عملکرد آنها تأثیر دارد، ایده ای که آخرین بررسی ها نشان می دهد این روند در سال گذشته تغییر کرده است و تولید شرکت هایی که در طبقه متوسط ​​قرار دارند، سالمندان بوده است. . نسبت به سایر شرکت ها

بر اساس ارزیابی های انجام شده در سال های 2018 تا اواسط دهه 1400، شاهد رشد شرکت های متوسط ​​بوده ایم. اما در اواخر دهه 1400، واحدهای بزرگ مسیر خود را از واحدهای کوچک جدا کردند و تا ژوئیه 1401 همزمان با واحدهای متوسط، شکل رو به رشدی پیدا کردند. واحدهای بزرگ و کوچک و واحدهای متوسط ​​که در حال پیشروی بودند با این دو قابل مقایسه بودند. گروه ها، روندی که تا مرداد ماه سال جاری ادامه داشت.

رشد تولید شرکت های متوسط ​​در سال گذشته در حالی به ثبت رسیده است که همواره تصور می شد یکی از ویژگی هایی که بر عملکرد شرکت ها تاثیر می گذارد، اندازه آنهاست. این بدان معناست که شرکت های بزرگتر به دلیل دسترسی آسان تر به منابع مالی و خدمات بانکی، فعالیت در بازارهای کمتر رقابتی، دسترسی بیشتر به بازارهای صادرات و واردات، مذاکره قدرت و سایر درآمدها، موقعیت متفاوتی نسبت به سایر شرکت ها دارند. از سوی دیگر این شایعه وجود دارد که بیشتر ارزش تولیدات صنعتی کشور مربوط به شرکت های بزرگ است و تغییرات در تولید آنها مهم ترین عوامل تعیین کننده این تغییرات است. شاخص عمومی تولید است. اما روند شرکت های متوسط ​​در سال گذشته نشان داد که معیارها و معیارهای در نظر گرفته شده برای تولید تنها به اندازه شرکت ها بستگی ندارد.

اما طبقه بندی شرکت های تولیدی بر چه متر و استانداردی استوار است؟ بر اساس این گزارش، ارزش فروش شرکت ها در دو سال اخیر برای طبقه بندی شرکت ها بر اساس اندازه آنها استفاده شده است. به گونه‌ای که شرکت‌هایی که در دو سال اخیر از نظر ارزش فروش در 40 درصد پایین‌ترین رتبه‌ها قرار داشتند، جزء شرکت‌های کوچک، شرکت‌هایی که در 20 درصد برتر قرار داشتند، شرکت‌های بزرگ و مابقی متوسط ​​بودند. شرکت های . .