• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
6

مسیرهای ترانزیتی خارجی در 8 ماهه اول سال

  • کد خبر : 31359
  • ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲
مسیرهای ترانزیتی خارجی در 8 ماهه اول سال

اکوایران: میزان ترانزیت خارجی از طریق ایران در 8 ماهه امسال به 10 میلیون و 919 هزار تن رسید و با این شرایط نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد افزایش ترانزیت خارجی داشته ایم.

اخبار اقتصادی؛ ایران را می توان یکی از مسیرهای ترانزیتی مهم منطقه دانست، کریدوری که در صورت فراهم شدن زیرساخت ها می تواند به اصلی ترین مسیر اتصال کشورهای شرق آسیا به اروپا و اتصال کشورها به یکدیگر تبدیل شود.شمال و جنوب ایران. . اما نبود زیرساخت های ریلی و جاده ای در کشور باعث شده تا برخی کشورها از ایران برای ترانزیت کالا دوری کنند. این در حالی است که اطلاعات اعلام شده از سوی گمرک ایران نشان می دهد در 8 ماهه امسال میزان ترانزیت خارجی از ایران به 10 میلیون و 919 هزار تن رسیده که در 8 ماهه امسال 19.54 درصد نسبت به مدت مشابه سال جاری افزایش داشته است. . سال گذشته درصدی را نشان می دهد.

مسیرهای اصلی ترانزیتی

با توجه به اطلاعات اعلام شده، جای سوال دارد که آیا عمده ترانزیت خارجی از نظر وزنی در دوره مورد بررسی از کدام گمرک بوده است؟ بر اساس گزارش منتشر شده در این مدت گمرکات «منطقه ویژه شهید رجایی بندرعباس»، «پرویزخان»، «باشماق»، «بازرگان»، «بیله سوار»، «بندر لنگه»، «جلفا»، «فرن» “آستارا” و “منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا” 10 گمرک اصلی مبدا تردد خارجی کشور بوده اند و مجموع ترانزیت خارجی از این 10 گمرک به 9 میلیون و 672 هزار تن رسیده است.

از سوی دیگر، در میان گمرکات اصلی مبدا ترانزیت خارجی، بیشترین افزایش به گمرک پرویزخان منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا و باشماق تعلق گرفت که به ترتیب 215، 91 و 36 درصد افزایش یافتند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=31359

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.