• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

قیمت مسکن در این منطقه از تهران 40 درصد کاهش یافت

  • کد خبر : 34281
  • ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۳
قیمت مسکن در این منطقه از تهران 40 درصد کاهش یافت

اخبار اقتصادی، وزیر راه و شهرسازی کاهش 40 درصدی را هدف گذاری کرد قیمت خانه وی در خصوص مدیریت بازار گفت: با نظارت مشاوران املاک اقداماتی برای تثبیت قیمت مسکن انجام می شود.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: تکمیل تصفیه خانه فاضلاب پردیس یکی از مشکلات اساسی بود که مقرر شد در کوتاه مدت از طریق لوله کشی و اتصال به تصفیه خانه شماره یک این مشکل برطرف شود.

وی افزود: پالایشگاه شماره 2 پیشرفت 30 درصدی دارد و با قرارگاه خاتم به عنوان مجری این پروژه توافق شد که وزارت راه و شهرسازی منابع مالی و این پالایشگاه با ظرفیت 22 هزار مترمکعب تامین کند. در مدت 6 ماه تکمیل می شود.

درباره پروژه های مسکن مهر: 10 هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پردیس 13 سال معطل مانده بود، امسال تامین منابع به مردم تحویل داده شد.

وی افزود: 10 هزار واحد دیگر مسکن مهر در این شهر جدید پیش بینی شده است که 7 هزار واحد آن تا قبل از پایان سال به مردم تحویل داده می شود و بخشی از پروژه ها نیز در سال آینده به اتمام می رسد.

به گزارش بازرپاش، ساخت 240 هزار مسکن مهر باقی مانده از سال های گذشته در سراسر کشور از ابتدای دولت بدون درآمد اولیه، تسهیلات بانکی و بودجه عمومی آغاز شد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به مدیریت بازار املاک اشاره کرد و افزود: یکی از اقدامات مهمی که در حوزه مدیریتی شهر پردیس در نظر گرفته شد بحث کنترل بازار بود و در برخی از مراحل در شهر جدید پردیس قیمت مسکن 40 درصد کاهش یافته است.

بذرپاش تاکید کرد: مسکن یک کالای تجاری نیست، بلکه کالایی برای استفاده عمومی مردم است به همین دلیل از تمام ابزار خود برای کاهش قیمت استفاده می کنیم.

وی تصریح کرد: در عرضه خانه های خالی با استفاده از سازوکارهای نظارتی از جمله مالیات خانه خالی، نظارت مشاوران املاک و سایر روش هایی که در دستور کار قرار دارد، اقداماتی برای تثبیت قیمت و کاهش آن در آینده انجام می شود. وزارت راه و شهرسازی.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=34281

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.