• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

قیمت خرید تضمینی گندم کاهش یافت/مجلسی، دولت برخلاف قانون عمل کرد

  • کد خبر : 34123
  • ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱
قیمت خرید تضمینی گندم کاهش یافت/مجلسی، دولت برخلاف قانون عمل کرد

اکوایران: پس از چهار ماه انتظار، روز گذشته وزیر جهاد کشاورزی قیمت خرید تضمینی گندم را 17 هزار و 500 تومان اعلام کرد؛ اقدامی که برخلاف مصوبه شورای قیمت بود و باعث شد این شورا قیمت اعلام شده را بر خلاف مصوبه شورای قیمت اعلام کند. قانون

اخبار اقتصادی؛ چند هفته ای از سال زراعی جدید گذشته بود که شورای قیمت کالاهای کشاورزی نرخ خرید تضمینی گندم را تصویب کرد و نرخ خرید تضمینی گندم را کیلویی 19500 تومان تعیین کرد. رئیس کمیسیون کشاورزی شورای اسلامی در عین حال خاطرنشان کرد: برای قیمت امسال توجه شده است که در صورت افزایش نرخ تورم، نرخ خرید تضمینی گندم نیز افزایش می یابد. اما روز گذشته پس از اعلام مخالفت سازمان برنامه و بودجه با نرخ ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومانی گندم، نرخ خرید تضمینی گندم کاهش یافت و محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی، نرخ خرید تضمینی گندم در سال برداشت را اعلام کرد. به قیمت 17500 تومان بر اساس قانون مجلس، اختیار تعیین قیمت خرید محصولات اساسی کشاورزی با 11 نفر از اعضای شورای قیمت گذاری است که شامل کشاورزان متخصص، نمایندگان سازمان برنامه و بودجه، نمایندگان بانک مرکزی، نمایندگان وزارتخانه می شود. معاونت امور اقتصادی و دارایی و وزارت جهاد کشاورزی.

اما اعضای شورای قیمت در مورد قیمت جدید خرید تضمینی گندم چه می گویند؟ عضو ناظر شورای اسلامی شورای قیمت با اشاره به اینکه دولت با اعلام قیمت 17 هزار و 500 تومانی خرید تضمینی گندم برخلاف قانون عمل کرد، گفت: بر اساس صورتجلسه شورای قیمت، نرخ 19 هزار و 500 تومان اعلام شد. .

منصورعلی زارعی کیاپی، عضو ناظر شورای اسلامی قیمت ها و اتخاذ سیاست های حمایتی کالاهای کشاورزی در گفتگو با خبرنگار خانه ملت، گفت: دولت با اعلام قیمت 17 هزار و 500 تومان برای خرید تضمینی گندم، خلاف قانون عمل کرده است. زیرا طبق صورتجلسه شورا قیمت 19500 تومان تصویب شد.

دولت برخلاف قانون عمل کرد.

عضو ناظر شورای اسلامی در شورای قیمت مجلس با اشاره به اینکه بر اساس هزینه گزارش های کارشناسی و بررسی های انجام شده، قیمت خرید تضمینی گندم 19500 تومان تعیین شده است، ادامه داد: مشخص نیست چرا؟ دولت قیمت را 17500 تومان تعیین کرد؟ وی گفت: آیا هزینه تجربه در تولید گندم کاهش یافته است؟

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کارشناسان طی یک ماه بررسی هزینه های تولید به نرخ خرید تضمینی گندم به 19500 تومب رسیدند، گفت: جلسه شورای قیمت گندم کالایی با حضور نمایندگان دولت و وزیر جهاد کشاورزی ابلاغ و در آن جلسه به تصویب رسید.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=34123

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.