• امروز : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
5

فروش پلی پروپیلن با 99 درصد رقابت

  • کد خبر : 30734
  • ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
فروش پلی پروپیلن با 99 درصد رقابت

افزایش عرضه برخی محصولات پلیمری جذاب و کاهش سهمیه خرید در روزهای پایانی هفته باعث شد تا التهاب رینگ محصولات پلیمری در روزهای پایانی آبان کاهش یابد و در نتیجه حداکثر رقابت قیمتی پلی پروپیلن شیمیایی کاهش یابد. . 99 درصد و حداکثر رقابت برای پلی پروپیلن نساجی به 67 درصد کاهش یافت.

به گزارش اخبار اقتصادی، رقابت برای محصولات پلیمری جذاب در رینگ فیزیکی بورس کالای ایران در روزهای پایانی آبان ماه کاهش یافت. این کاهش رقابت در حالی در این بازار رخ داد که در بسیاری از گریدها تغییرات محسوسی مشاهده نشد، اما به نظر می رسد با کاهش سهم خرید در هفته پایانی ماه، حلقه محصولات پلیمری جذابی مانند پلی پروپیلن های شیمیایی و نساجی آن رنگ آرامش دارد خودتان آن را امتحان کنید.

100 درصد پلی پروپیلن ها به بازار عرضه شد

طی روزهای پایانی آبان ماه بیش از 2 میلیون و 450 هزار تن انواع محصولات پلیمری شامل پلی پروپیلن شیمیایی، منسوجات، پلی وینیل کلراید، نخ پلی استر و پلی استایرن مقاوم 4512 در بازار فیزیکی بورس کالای ایران عرضه شد. محصولات پلیمری، مانند پلی پروپیلن شیمیایی و نساجی، وارد حلقه فیزیکی هر هفته در روزهای دوشنبه می شود. برای محصولات پلیمری مذکور 3 میلیون و 769 هزار تن تقاضا ثبت شد که در نهایت منجر به فروش 2 میلیون و 193 هزار تن محصول در این بازار شد. در حالی که در آن روز 100 درصد عرضه پلی پروپیلن شیمیایی و نساجی فروخته شد، بخشی از عرضه نخ های پلی استر بدون مشتری ماند، بنابراین ارتباط بین حجم فروش و عرضه در رینگ پلیمری به 89 درصد رسید.

رقابت پلی پروپیلن های شیمیایی 100 درصد سقف خود را از دست داد

بررسی آمار معاملات محصولات پلیمری در رینگ فیزیکی بورس کالا طی روزهای پایانی آبان ماه حاکی از کاهش رقابت قیمتی متقاضیان به کمتر از 100 درصد است. در حالی که رقابت قیمتی ثبت شده برای پلی پروپیلن شیمیایی EP440L طی هفته گذشته معادل 133 درصد بود، روز دوشنبه 8 آبان ماه تقاضای 99 درصدی برای این محصول به ثبت رسید. کاهش رقابت قیمت در این رینگ در حالی رخ داد که میزان عرضه نسبت به هفته قبل تغییری نکرد، اما کاهش سهمیه خرید در هفته پایانی ماه باعث کاهش رقابت قیمتی در این رینگ شد. سایر گریدهای شیمیایی پلی پروپیلن نیز در آن روز با رقابت قیمتی به بازار عرضه شد. بیشتر مسابقات در محدوده 50 درصد بود.

افزایش عرضه در صنعت نساجی.

پلی پروپیلن نساجی یکی دیگر از محصولات پلیمری محبوب است که در بازار بورس کالای فیزیکی عرضه می شود. بیشترین رقابت در قیمت ها مربوط به منسوجات پلی پروپیلن HP550J بود و این محصول با رشد 67 درصدی به بازار عرضه شد. این در حالی است که در هفته گذشته همین محصول با رقابت 90 درصدی به بازار عرضه شد. افزایش حجم عرضه پلی پروپیلن نساجی به کاهش رقابت قیمت در این معاملات کمک کرد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=30734

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.