• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

سکه روی موج هیجانات بازار طلا

  • کد خبر : 39261
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۱
سکه روی موج هیجانات بازار طلا

اکوایران: برخی معامله گران پیش بینی می کنند که قیمت سکه امامی در معاملات روز پنجشنبه با توجه به افزایش قیمت جهانی طلا افزایش یابد و برخی دیگر تاثیرگذارترین عامل در نوسانات سکه امامی را نوع تغییر می دانند.

اخبار اقتصادی، معامله گران سکه در پیشینه معاملات چهارشنبه شب اعلام کردند که احتمالاً بازار سکه در آخرین روز کاری هفته دوباره افزایش خواهد یافت. این گروه از معامله گران برای این پیش بینی به نوسانات بازار جهانی طلا اشاره می کردند.

قیمت طلا روز چهارشنبه (6 اردیبهشت) به بالاترین سطح خود در سه هفته گذشته رسید. این افزایش پس از آن اتفاق افتاد که داده های شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده کمتر از حد انتظار در آوریل افزایش یافت و شاخص دلار و بازده خزانه داری ایالات متحده را کاهش داد.

به این ترتیب اونس بعدازظهر چهارشنبه به 2384 دلار رسید و بامداد پنجشنبه به 2396 دلار رسید. البته لازم به ذکر است که این فلز گرانبها در سراسر جهان در حال حاضر در محدوده 2392 دلار قرار دارد. تکنسین های بازار می گویند که هر اونس طلا خط مقاومتی 2400 دلاری در مقابل خود دارد و اگر بالای آن تثبیت شود، این رویداد ممکن است قدرت سمت صعودی بازار سکه را افزایش دهد.

از سوی دیگر، برخی دیگر معتقدند عاملی که بیشترین تأثیر را بر نوسانات ارز امامی دارد، نرخ ارز است. به گفته آنها، شواهد نشان می دهد که نرخ دلار در حال حاضر در محدوده خاصی در نوسان است و قدرت کافی برای افزایش را ندارد. بنابراین اگر نرخ دلار به آن نقطه برسد، این اتفاق ممکن است اثر طلای جهانی را بر قیمت ارز تعدیل کند.

در مجموع کارشناسان فنی با اشاره به نوسانات جهانی طلا می گویند که معامله گران ارز روز پنجشنبه با محدودیت 41 میلیون تومبا مواجه هستند. در غیر این صورت اگر زیر سقف 40 میلیون و 800 هزار تومان معامله شود، احتمال کاهش ارز به نصف کانال مذکور وجود دارد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=39261

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.