• امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
2

کاهش قیمت طلا به کمترین سطح دو هفته اخیر

  • کد خبر : 43709
  • ۱۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۶
کاهش قیمت طلا به کمترین سطح دو هفته اخیر

اکو ایران: قیمت طلا پس از سقوط ارزش بازارهای سهام کاهش یافت و به پایین ترین سطح خود در دو هفته اخیر رسید.

اخبار اقتصادی، قیمت طلا روز چهارشنبه (۲۳ شهریور) به روند نزولی خود ادامه داد و به پایین‌ترین سطح در دو هفته اخیر رسید، زیرا افت شدید ارزش سهام در بازار سهام حتی پیش از این نیز فشار بر فلز زرد را افزایش داد. انتشار گزارش بازار ایالات متحده در این هفته.

به گزارش رویترز، قیمت لحظه ای طلا در ساعت 14:48 به وقت ایران با 0.2 درصد کاهش به سطح 2488 دلار در هر اونس رسید که پایین ترین سطح از 22 اوت (اول شهریور) به شمار می رود. معاملات آتی طلا نیز با کاهش 0.2 درصدی به 2519 دلار در هر اونس رسید.

تولید کارخانه های ایالات متحده در ماه آگوست کاهش یافت، اما بهبودهایی در استخدام مشاهده شد. با این حال، کاهش بیشتر سفارش‌های جدید و افزایش موجودی نشان می‌دهد که فعالیت کارخانه‌ها می‌تواند کم‌کم باقی بماند.

یکی از کارشناسان اظهار داشت: مهم ترین ریسک این هفته، آمار اشتغال آمریکا در روز جمعه است. این داده‌ها می‌تواند بر قیمت طلا تأثیر بگذارد، زیرا سرمایه‌گذاران می‌توانند از این گزارش به‌عنوان راهنمایی برای اینکه آیا فدرال رزرو از ماه سپتامبر نرخ‌های بهره را به سرعت یا به آرامی کاهش خواهد داد، استفاده کنند.

معامله گران احتمال 39 درصدی را برای کاهش نیم درصدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه سپتامبر و 0.25 درصد احتمال کاهش تا سطح 61 درصد را می بینند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43709

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.