• امروز : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 16 September - 2024
2

ثبت کمترین قیمت طلا در بیش از یک هفته اخیر

  • کد خبر : 43683
  • ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۵
ثبت کمترین قیمت طلا در بیش از یک هفته اخیر

اکو ایران: تقویت دلار باعث کاهش قیمت طلا شده است. گزارش آتی در مورد بازار کار ایالات متحده ممکن است به طور قابل توجهی بر مسیر آینده فلز زرد تأثیر بگذارد.

اخبار اقتصادی، قیمت طلا روز سه شنبه (23 شهریور) به پایین ترین سطح خود در بیش از یک هفته گذشته رسید. این رویداد تحت تأثیر دلار قوی تر بود زیرا سرمایه گذاران در انتظار گزارش مشاغل ایالات متحده بودند که می تواند دامنه کاهش احتمالی نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه سپتامبر را تعیین کند.

به گزارش رویترز، در ساعت 19:13 به وقت ایران، قیمت نقدی طلا با 0.6 درصد کاهش به 2484 دلار در هر اونس رسید. معاملات آتی طلا نیز با افت نیم درصدی در سطح 2516 دلار قرار گرفت.

در حال حاضر بازارها احتمال کاهش 0.25 درصدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو در نشست 17-18 سپتامبر (27-28 سپتامبر) را در 63 درصد در نظر می گیرند. آنها همچنین احتمال 37 درصد کاهش نیم درصدی را می بینند.

Commerzbank در یادداشتی اعلام کرد: “اگر گزارش مشاغل ایالات متحده به میزان قابل توجهی ضعیف تر باشد، گمانه زنی در مورد رکود اقتصادی ایالات متحده و کاهش سریع تر نرخ بهره به کانون توجه باز می گردد؛ رویدادی که می تواند قیمت فلز زرد را بیشتر تقویت کند.”

طلا در مسیر بهترین سال خود از سال 2020 قرار گرفته است که به دلیل خوش بینی سرمایه گذاران نسبت به کاهش قریب الوقوع نرخ بهره آمریکا و ادامه نگرانی ها در مورد جنگ در خاورمیانه تقویت شده است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43683

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.