• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

سنگ آهن با حداکثر قیمت 18 ماه

  • کد خبر : 30911
  • ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹
سنگ آهن با حداکثر قیمت 18 ماه

سنگ آهن وارداتی به چین با ثبت پنجمین هفته متوالی رشد قیمت به بالاترین قیمت در 18 ماه گذشته رسید. در حالی که قیمت سنگ آهن با بالاترین نرخ در 18 ماه گذشته افزایش یافت، دولت چین در تلاش برای کنترل قیمت این محصول وارداتی است، اما سیاست های اعمال شده تاکنون نتوانسته قیمت این محصول را کنترل کند.

به گزارش اخبار اقتصادی، قیمت سنگ آهن وارداتی به چین با بالاترین نرخ از آخرین روزهای ماه می 2022 تاکنون افزایش یافته است. این افزایش قیمت در حالی در بازار سنگ آهن رخ داد که سایر محصولات معدنی و صنعتی در محدوده نزدیک به پایین ترین قیمت خود در سال گذشته نوسان دارند، اما امید به افزایش تقاضا برای محصولات فولادی از چین باعث افزایش سنگ آهن شده است.

افزایش قیمت سنگ آهن به صورت ماهانه و سالانه تثبیت شد

سنگ آهن درجه بندی 63.5% وارداتی به بنادر شمالی چین برای تحویل در ماه نوامبر 136 دلار در هر تن قیمت داشت. این نرخ بالاترین قیمت فروش این محصول پس از می 2022 بود. احتمال افزایش تقاضا در کنار ریسک کاهش عرضه، از این رشد قیمت حمایت کرد.

سنگ آهن وارداتی به چین در دوره هفتگی 2.65 درصد و در دوره ماهانه 12.86 درصد افزایش یافت. به نوبه خود نرخ این محصول در دوره سالانه 34 درصد رشد داشته است.

همزمان قیمت سنگ آهن وارداتی به بنادر شمال چین افزایش یافته و مسکن در این کشور به دلیل کاهش تقاضا ارزان می شود. اما وعده‌های دولت چین برای حمایت از بخش زیرساخت‌ها و شرکت‌های توسعه املاک در این کشور باعث شده است که سنگ آهن و فولاد بدون توجه به داده‌های املاک و مستغلات در مسیر نرخ‌های بالاتر نوسان داشته باشند.

هفته گذشته، دولت پکن اعلام کرد که انتشار یک تریلیون یوان اوراق قرضه را با هدف بهبود پروژه های زیرساختی و تولیدی تسریع خواهد کرد. این تصمیم دولت چین باعث تحریک بازار سنگ آهن و فولاد در چین شد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=30911

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.