به گزارش رویترز، قیمت نفت به روند صعودی خود ادامه داد و بیش از 1 درصد افزایش یافت و این نگرانی را عمیق تر کرد که نرخ بهره بالا ممکن است برای مدت طولانی ثابت بماند.

به گفته کارشناسان، مردم آمریکا کمی نگران هزینه حامل های انرژی هستند که در هفته های اخیر افزایش شدیدی داشته است. ادامه این روند ممکن است بر تصمیم بانک مرکزی آمریکا در ماه نوامبر تاثیر بگذارد و احتمال افزایش مجدد نرخ بهره وجود داشته باشد. تصمیمات فدرال رزرو تا حد زیادی به آمار تورم بستگی دارد و انتشار آخرین اطلاعات شاخص قیمت مصرف کننده ممکن است پیش بینی سرمایه گذاران در مورد تصمیم آینده بانک مرکزی ایالات متحده را دشوارتر کند. دقیق تر باشید. بانک مرکزی اروپا که قرار است روز پنجشنبه (23 سپتامبر) در مورد نحوه تغییر نرخ بهره در منطقه یورو تصمیم گیری کند، زیر نظر سرمایه گذاران است. انتظار می رود پس از 9 بار افزایش متوالی نرخ بهره، بانک مرکزی اروپا این روند را در روز پنجشنبه پایان دهد و آن را بدون تغییر باقی بگذارد.

آخرین وضعیت بازارهای سهام آمریکا

سهام شرکت آمریکایی «اوراکل» که در بخش فناوری اطلاعات فعالیت می‌کند، با افت 14 درصدی به پایین‌ترین سطح خود در سه ماه گذشته رسید. سهام شرکت های آمازون و مایکروسافت نیز تحت تاثیر اوراکل قرار گرفت و حدود یک درصد سقوط کرد.

در حالی که افزایش قیمت نفت نگرانی ها را در مورد افزایش تورم افزایش داده است، سهام مرتبط با انرژی 1.3 درصد افزایش یافت و بیشترین رشد ارزش را در شاخص SNDP 500 به خود اختصاص داد.

پس از تصمیم هواوی برای افزایش صادرات گوشی هوشمند جدید خود در نیمه دوم سال 2023، سهام اپل 1.4 درصد کاهش یافت.

شاخص SNDP 500 0.25 درصد افت کرد و به 4476 واحد رسید. در حالی که نزدک با 0.64 درصد کاهش به 13828 واحد رسید، میانگین صنعتی داوجونز با 0.30 درصد افزایش به 34767 واحد رسید.

بیشترین معاملات سهام در شاخص S&P 500 متعلق به شرکت خودروسازی تسلا بود و ارزش خرید و فروش سهام این شرکت در یک روز به 28.3 میلیارد دلار رسید.