• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
6

رشد 11.6 درصدی تولید سیمان در 7 ماهه سال

  • کد خبر : 30830
  • ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲
رشد 11.6 درصدی تولید سیمان در 7 ماهه سال

اکو ایران: تولید سیمان در 7 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 11.6 درصد رشد داشته است که با این شرایط می توان گفت واحدهای تولیدی سیمان توانستند بخشی از مشکل برق خود را حل کنند. کمبود در طول این زمان.

به گزارش اخبار اقتصادی؛ داده های اعلام شده نشان می دهد که در دوره مورد بررسی در مجموع 42 میلیون تن سیمان در کشور تولید شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 11.6 درصد افزایش داشته است.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی اتحادیه کارفرمایان صنعت سیمان، ظرفیت اسمی صنعت سیمان خاکستری با 78 واحد تولیدی 88 میلیون تن است و از سوی دیگر 10 واحد تولید سیمان خاکستری نیز در کشور فعال هستند.سیمان سفید با تولیدی معادل 1.6 میلیون تن در یک کشور

صنعت سیمان از جمله صنایعی است که همواره زیر بار سایه برق می رود، بنابراین عدم تعادل انرژی همواره آن را تحت الشعاع قرار می دهد. اما انجمن صنفی کارفرمایی صنعت سیمان در این خصوص خاطرنشان می کند: عرضه مستمر سیمان از طریق واحدهای تولیدی و افزایش 10 درصدی تامین برق مورد نیاز واحدهای تولیدی توسط وزارت نیرو باعث ایجاد فضایی آرام شده است. و بازاری عاری از تنش. امسال صنعت از ما حمایت می کند.

بر اساس آمار سال گذشته، در مجموع 4.2 میلیارد تن سیمان در جهان تولید شده است که از این میزان، چین با 2.1 میلیارد تن (50 درصد تولید) در صدر فهرست تولیدکنندگان سیمان در جهان قرار دارد و پس از آن ” هند» و «ویتنام» و ایران نیز با تولید 64.2 میلیون تن در رتبه هشتم قرار داشت در حالی که پیش از این رتبه ششم جهان متعلق به ایران بود.

در 6 ماهه نخست امسال نزدیک به 35 میلیون تن سیمان در کشور تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 11.48 درصد رشد نشان می دهد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=30830

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.