• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5

داده های تورم ایالات متحده مانع از افزایش فلزات نشد

  • کد خبر : 36750
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
داده های تورم ایالات متحده مانع از افزایش فلزات نشد

اکوایران: انتشار داده های تورم آمریکا؛ بازار فلزات سبز شد. اگرچه شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده آنطور که انتظار می رفت کاهش پیدا نکرد، اما فعالان بازار همچنان انتظار کاهش نرخ بهره را از ماه ژوئن دارند و در شرایطی که شاخص دلار نیز نمی تواند مثبت باشد. سرمایه بیشتری به بازارهای کالایی ارسال شده است به طوری که قیمت فلزات افزایش می یابد.

اخبار اقتصادی، فلزات اساسی شامل مس، سرب، روی و قلع روز چهارشنبه ۲۲ آذرماه در مسیر رشد نرخ خود گام برداشتند. نوسانات شاخص دلار آمریکا در کانال 102.5 واحدی و احتمال کاهش نرخ بهره از خرداد ماه باعث شد فلزات اساسی مسیر افزایش نرخ را در پیش بگیرند.

این در حالی است که شاخص دلار آمریکا در کانال 102 واحدی در نوسان است که کمتر از میانگین نرخ ارز شش ماهه این شاخص است. قرار گرفتن شاخص دلار در کف نرخ ارز ۶ ماهه به نفع کالاهاست. با این حال، ادامه روند نوسانی شاخص دلار به تصمیمات نرخ بهره فدرال رزرو بستگی دارد.

تورم بالاتر از حد انتظار باقی ماند

در ماه فوریه، شاخص قیمت مصرف کننده نسبت به ماه قبل 0.4 درصد رشد کرد. در حالی که این شاخص نسبت به سال قبل 3.2 درصد افزایش یافته بود. بنابراین تورم در بهمن ماه مجدداً افزایش یافت و این رشد تورم تقریباً هرگونه احتمال کاهش زودهنگام نرخ بهره را در اسفند و اردیبهشت از بین برد. با این حال، فعالان بازار به احتمال کاهش نرخ بهره از ماه ژوئن بر اساس آمار اشتغال ایالات متحده از ماه قبل (ژانویه) اعتقاد دارند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=36750

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.