• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5

خبر بد برای بازار خودرو/ ایران خودرو برای سود بیشتر 12 محصول دیگر تولید نمی کند + نام

  • کد خبر : 34485
  • ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵
خبر بد برای بازار خودرو/ ایران خودرو برای سود بیشتر 12 محصول دیگر تولید نمی کند + نام

اخبار اقتصادی، ایران خودرو این شرکت قصد دارد تولید 12 محصول خود را که قبلاً در دور اول عرضه خودرو از طریق یک سیستم یکپارچه با مکانیسم صف در اختیار مشتریان قرار گرفته بود، متوقف کند.

مدیران این سازنده برای انجام تعهدات خود در زمینه این خودروها، فهرست خودروهای جایگزین پیشنهادی را منتشر کردند.

مشاوره لیست محصولات متوقف شده و همچنین پیشنهاد خودروهای تعویض شده، پژو پارس سال، تارا با گیربکس دستی V1، تارا V2 اتوماتیک، سورن پلاس دوگانه سوز، سورن پلاس بنزینی، پژو 207 با گیربکس دستی، پژو 207 با گیربکس اتوماتیک، استاپ رانا پلاس، رانا معمولی، دنا پلاس، دنا پلاس با گیربکس دستی و موتور توربو و دنا پلاس با گیربکس اتوماتیک و موتور توربو.

البته این اتفاق با واکنش منفی متقاضیانی که برای خرید این محصولات در سامانه یکپارچه فروش خودرو ثبت نام کرده بودند، مواجه شده است.

متقاضیانی که از محصولات جایگزین انتقاد می کنند معتقدند که ایران خودرو باید به تعهد خود عمل کند و همان محصولاتی را که در سامانه بارگذاری کرده اند به متقاضیان تحویل دهد.

شاکیان علت رد پیشنهاد ایران اتوکارز را گرانی خودروهای جایگزین عنوان می کنند.

مسئولان ایران خودرو در پاسخ به این انتقاد می گویند که این خودروساز تا زمانی که با مشتریان خود قرارداد نبندد، تعهدی برای تحویل خودروی خاصی ندارد. بنابراین متقاضیان می توانند با تکمیل وجه و اتمام مراحل ثبت نام، زمانی که با شرکت خودروسازی قرارداد بسته اند، انتقاد کنند.

بررسی وضعیت ضرر و زیان ایران خودرو نشان می دهد که این شرکت برای جلوگیری از زیان بیشتر، تصمیم به توقف تولید 12 محصول مذکور و تحویل خودروهای زاپاس به شاکیان گرفته است.

انتظار می‌رود علی‌رغم مخالفت متقاضیان، خودروسازان ایرانی ایده خود را پیش ببرند و از تولید خودروهایی که بابت آن ضرر و زیان هنگفتی می‌پردازند، متوقف شوند.

اگر این اتفاق بیفتد، متقاضیان محصولات ایران خودرو باید پیشنهاد خودروهای جاده ای ویژه را بپذیرند یا انصراف خود را اعلام کنند.

برنامه جدید ایران خودرو بر قیمت خودرو در بازار نیز تاثیر خواهد گذاشت و تخمین زده می شود محصولاتی که ایران خودرو قصد توقف تولید آنها را دارد با توجه به متقاضیان زیاد افزایش یابد.

اکو ایران

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=34485

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.