• امروز : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
7

جمع آوری گازهای همراه و کاهش شعله ور شدن گاز بزرگترین خدمت صنعت نفت به مردم و محیط زیست است.

  • کد خبر : 33966
  • ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
جمع آوری گازهای همراه و کاهش شعله ور شدن گاز بزرگترین خدمت صنعت نفت به مردم و محیط زیست است.

اخبار اقتصادی به نقل از روابط عمومی. شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون مهندس قباد ناصری وی ضمن قدردانی از زحمات نیروی انسانی سازمان در جهت پیشبرد اهداف شرکت، گفت: خوشبختانه مانند سال های گذشته و با وجود افزایش موانع ناشی از تحریم های خصمانه علیه کشورمان، به برکت توان کارکنان به این مهم دست یافتیم. دانش بانیان با حمایت فعالان حوزه ساختمان و شرکت ها، 100 درصد برنامه تولید اعلام شده از سوی شرکت ملی نفتکش را انجام داد و محصولی با کیفیت را به عنوان غذای پالایشگاهی و صادراتی بخش تحویل داد.

وی به تشریح دستاوردهای این شرکت در سه بخش تولید، محیط زیست و مسئولیت اجتماعی پرداخت و اظهار داشت: آغاز بومی‌سازی دانش فنی طراحی و ساخت نمک‌گیر برقی جریان مستقیم، استقرار نمک نسل جدید با استفاده از اسمز معکوس پیشرفته. (RO) فناوری نمک زدایی (20 هزار بشکه نفت خام در روز برای اولین بار در سطح شرکت ملی نفت ایران، بازرسی از حدود 5 هزار موقعیت خطوط لوله و تاسیسات (در بخش معاینه فنی) و 4400 موقعیت (در بخش خوردگی فلزات)، ارزیابی 65699 موقعیت تجهیزات توسط آزمایش امواج مافوق صوت (UT) با مساحت ارزیابی تقریباً 1 میلیون و 590 هزار دسی متر مربع، انجام 3167 اندازه گیری لوله ها و تاسیسات زیرزمینی، بازرسی یکسو کننده های سیستم های حفاظت کاتدی. بازرسی سیستم های تزریق مواد شیمیایی و تعویض/تعمیر کوپن ها و پروب ها را می توان بخشی از اقدامات این شرکت در راستای تولید پایدار دانست.

مهندس ناصری به منظور ایجاد امکان افزایش تولید تا سقف 120 هزار بشکه در روز و نصب دستگاه برج گوگردزدایی هیدروژن در واحد عملیاتی شماره 3 و 4 مجتمع جداسازی شادگان و واحدهای عملیاتی مارون، اصلاحات فرآوری لازم را طراحی و اجرا کرد. 5 با ظرفیت 40 هزار بشکه در روز را از اقدامات اصلاحی افزایش تولید نام برد و افزود: در واحد تعمیرات تعمیر شیرهای جوشی 12 اینچی کلاس 2500 برند WALWORTH و شیرهای لدین برند WAGI در ایستگاه تزریق گاز مارون برای اولین بار انجام شد. با روش برش دقیق کوره های پیش گرم روغن پایه در Maron 3 و 4، تعمیرات اساسی تله های نمک گرانشی، نمک زدایی در Maron 1 و 4 و ایستگاه تقویت کننده دو ردیفه Maron-6 و جمع آوری 15 تا 20 میلیون فوت مکعب در روز فلر گازها پس از تعمیر کمپرسورهای پایه نیز ساخته شد.

مدیر کل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون یادآور شد: ارزیابی ریسک کلیه خطوط لوله نفت این شرکت به طول 3800 کیلومتر (511 خط)، احداث 36 کیلومتر خط 10 اینچ (26 کیلومتر از گروه شادگان تا مارون 3 و 10 کیلومتر از مارون 3 تا مارون 4) با هدف افزایش تولید 20 هزار بشکه در روز و ایمن سازی و جایگزینی مواضع معیوب هدر ملی 16 اینچی ایستگاه تزریق گاز مارون با پیشرفت 95 درصدی، این موارد موثر بوده است. پروژه هایی که امسال برای دستیابی به پایداری تولید اجرا شد.

تجهیز و تکمیل مرکز داده پشتیبان و پیکربندی سیستم درخواست های صنعتی برای خدمات بهره برداری/تعمیر خط لوله، افزایش پهنای باند و پایداری شبکه کارخانه، بهبود و ارتقاء سخت افزار/نرم افزار 150 سیستم واحد، ایجاد و پیکربندی پورتال سازمانی، ایجاد سیستم مدیریت جلسات، سیستم پنل مدیریت و فایروال شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون را از اقداماتی دانست که برای حمایت از تولید در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات انجام شده است.

مجموعه گازهای همراه، بزرگترین خدمت صنعت نفت به مردم و محیط زیست

مهندس قباد ناصری جمع آوری بیش از 90 درصد گازهای همراه و کاهش شعله ور شدن گاز به کمتر از 7 درصد را بزرگترین خدمت صنعت نفت به مردم و محیط زیست دانست و گفت: تمامی پروژه های خرد و کلان شرکت دارای پایگاه زیست محیطی هستند. و تقاضا: صنعت نفت در حفاظت از محیط زیست پیشتاز بوده و تلاش ما در این راستا به ما این امکان را داد که کمترین آلاینده های ناشی از شعله ور شدن گاز (که برخی از آنها عملیاتی و اجتناب ناپذیر است) را تولید کنیم. اکنون اقداماتی برای افزایش 10 درصد باقی مانده به سرعت در حال انجام است.

مدیر کل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون، تزریق تقریباً 99 درصد پساب های نمک زدایی به چاه های دفع، استخراج بیش از 148 هزار بشکه نفت با استفاده از دستگاه های MOS و MOT، ساخت دستگاه متحرک جداسازی نفت (MOS) با ظرفیت 5 هزار بشکه در روز، احداث 5 کیلومتر خط لوله جریان برای جمع آوری 5 میلیون فوت مکعب گاز ترش در روز، نصب و راه اندازی پمپ های چند مرحله ای P68 و P100 برای تزریق 40 تا 50 هزار بشکه در روز پساب نمک زدایی در تخلیه چاه، برگزاری کمپین نهال های نوروزی و توزیع حدود 100 هزار اصله نهال مثمر و غیر مثمر در مناطق مجاور تاسیسات فرآوری، بهره برداری از 3 واحد گلخانه ای مارون شرکت بهره برداری نفت و گاز شامل یک نهالستان و 2 واحد کلامستان. واحدهای با ظرفیت تولید 200000 قلمه و نهال در اطفای حریق 120 هکتار از جنگل های شاخ کوپال به عنوان یکی از دیگر اقدامات عمده این شرکت در جهت حفاظت از محیط زیست پیرامون تاسیسات فرآیند ارائه شده است.

چه افتخاری بالاتر و مهمتر از خدمت به مردم؟

وی خدمت به مردم در قالب ایفای مسئولیت های اجتماعی را یک وظیفه شرعی و یک وظیفه حرفه ای دانست و گفت: فعالیت تخصصی ما در راستای تحقق تولید مهم ترین اقدام ما در حوزه مسئولیت های اجتماعی است چرا که یک وظیفه است. وظیفه مهمی برای پیشبرد اهداف اقتصاد کشور ما محسوب می شود، اما ما نیز از هر چه در توان داشتیم برای ارائه خدمات عمرانی، آموزشی، بهداشتی و محرومیت زدایی به همسایگان بزرگوار نصب و راه اندازی استفاده کردیم و چه افتخار بزرگ و مهمی از خدمت. مردم.

مهندس ناصری به تشریح مهمترین اقدامات انجام شده در حوزه مسئولیت اجتماعی پرداخت و اظهار داشت: همکاری با شرکت آبفا در آبرسانی به 12 روستای مجاور تاسیسات فرآیندی، نوسازی و تجهیز کامل مدرسه نور غیضانیه، آسفالت کامل خیابان های شهر روستای رمیس بخش مشرقه شهرستان رامشیر. توزیع 4000 بسته امدادی معیشتی (کمپین امدادی مومنانه) در روستاهای مجاور تاسیسات، توزیع 4000 بسته لوازم اداری بین دانش آموزان محروم مدارس مجاور تاسیسات، آموزش ایمنی به دانش آموزان مدارس مجاور تاسیسات میزبان سازمان های مردم نهاد خوزستان طرح نهال هسته، بهسازی 15 قبر شهدای جنگ تحمیلی و ساخت 2 یادمان شهدای گمنام در رامهرمز، تامین آب شرب (تانکر 16000 لیتری) برای توزیع در روستاهای کم برخوردار بخشداری غیزانیه، نصب روشنایی در تقاطع های ورودی تاسیسات محدوده رامشیر، رفع آبگرفتگی بخش قابل توجهی از محور اهواز – رامشیر با احداث پل های بتنی، آسفالت راه های دسترسی روستاهای اطراف تاسیسات و معابر عمومی، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی روستای مشرقه سودانی، برگزاری جشن های دهه کرامت و دهه امامت و ولایت در روستاهای مجاور تاسیسات، هماهنگی سخنرانی روحانیون برجسته در روستاهای مجاور تاسیسات، برپایی موکب ها در روستاهای بخشدار غیزانیه به مناسبت اربعین حسینی و حمایت از موکب سپهبد حاج قاسم سلیمانی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در پایانه مرزی چذابه دیدار با جانبازان دوران دفاع مقدس ساخت 2 دهنه پل در روستاها شهرستان رامشیر با هدف ارتقای دسترسی به روستاها، احداث دو قطعه پل در مسیر چاه ها برای جلوگیری از سیلاب محور اهواز – امیدیه و انعقاد تفاهم نامه با شرکت آبفا برای انتقال انرژی پایدار و آب شرب بهداشتی به ستاد و امکانات این شرکت را می توان بالاترین افتخار ما در سال جاری برای خدمت به مردم و همکاران خود دانست.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون همچنین در پاسخ به خبرنگاران در خصوص همکاری با شرکت های دانش بنیان و سازندگان داخلی گفت: از فروردین تا پایان آذرماه سال جاری همکاری با 162 شرکت سازنده و شرکت و قراردادهای داخلی در حوزه دانش منعقد شده است. ارزش 5 میلیارد ریال امضا می کنیم; همچنین 5 هزار و 833 اقلام مورد نیاز را از منابع داخلی با هزینه 15 میلیارد ریال تهیه و 4 هزار و 522 دستگاه ماشین آلات فرآیندی لازم را با همکاری سازندگان داخلی ساختیم.

چهاردهمین نمایشگاه تجهیزات ساخت صنعت نفت خوزستان با حضور 281 شرکت داخلی از 16 استان کشور از 3 تا 7 دی ماه در محل دائمی نمایشگاه های اهواز برگزار می شود.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=33966

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.