• امروز : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
4

تعیین فرصت مشخص برای استفاده از زمین در شهرک‌های صنعتی از سوداگری جلوگیری می‌کند

  • کد خبر : 32278
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۴
تعیین فرصت مشخص برای استفاده از زمین در شهرک‌های صنعتی از سوداگری جلوگیری می‌کند

اخبار اقتصادی – عضو کمیسیون صنایع گفت: بسیاری از افراد زمین را در شهرک‌های صنعتی دریافت کرده اما از آن استفاده نمی‌کنند در واقع زمین را فریز می‌کردند تا با تورم قیمت این زمین‌ها افزایش یابد و زمین در شهرک‌های صنعتی به محلی برای دلالی و سواستفاده تبدیل شده بود.

به گزارش اخبار اقتصادی به نقل از خانه ملت، سیدجواد حسینی کیا درباره وضعیت زمین در شهرک‌های صنعتی، گفت: یکی از مشکلات موجود در شهرک‌های صنعتی علاوه بر نبود برخی زیرساخت‌ها، سوداگری در حوزه زمین این شهرک‌ها است.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بسیاری از افراد زمین را در شهرک‌های صنعتی دریافت کرده اما از آن استفاده نمی‌کنند در واقع زمین را فریز می‌کردند تا با تورم قیمت این زمین‌ها افزایش یابد و زمین در شهرک‌های صنعتی به محلی برای دلالی و سواستفاده تبدیل شده بود.

وی اضافه کرد: در برنامه هفتم توسعه مدت مشخصی برای بهره‌برداری از زمین‌های واگذار شده در شهرک‌های صنعتی پیش‌بینی شده است و در صورتی که در این موعد مقرر از این زمین‌ها استفاده نشود، زمین پس گرفته می‌شود و به فرد دارای اهلیت واگذار خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: مشوق‌هایی نیز برای راه‌اندازی هرچه سریعتر واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی پیش بینی شده به طور مثال اگر واحد تولیدی کمتر از یک سال راه‌اندازی شود، بخشی از قیمت زمین به عنوان معافیت در نظر گرفته می شود./

پایان پیام

منبع آریا نیوز

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=32278

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.