• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
1

انعقاد قرارداد معلمان فعال بازنشسته را شخصا پیگیری می کنم / فردا سیاست ارزی بانک مرکزی بررسی می شود

  • کد خبر : 33086
  • ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
انعقاد قرارداد معلمان فعال بازنشسته را شخصا پیگیری می کنم / فردا سیاست ارزی بانک مرکزی بررسی می شود

به گزارش اخبار اقتصادی از خانه ملت، محمد وحیدی عضو نماینده کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مجلس در جلسه علنی امروز (دوشنبه) در اخطاریه با استناد به اصل سوم قانون اساسی تاکید کرد: در ابتدای سال تحصیلی جاری در پی تذکری که در مجلس داده شد، رئیس مجلس دستور داد کلاس های خالی از کشور پوشش داده شود. در سطح مدرسه نیروها اقدام به خرید خدمات می کنند، آموزش باید اعمال شود و بخشی از نیروهای بازنشسته نیز در این زمینه فراخوانده شدند.

و افزود: پس از گذشت 4 ماه هیچ قراردادی با این نیروها که 23 هزار کلاس درس را تحت پوشش قرار داده است، منعقد نشده است. این بینشی که در آموزش و پرورش وجود دارد چیست؟ با وجود اینکه رئیس مجلس با رئیس جمهور صحبت کرد و موضوع در جلسه دولت مطرح شد و دستور معاون اول رئیس جمهور در نامه ارسالی به سازمان اداری درج شد، اما همچنان نیروهای خرید خدمات آموزشی در کشور بلاتکلیف هستند. .

نماینده شهرستان بجنورد در مجلس تصریح کرد: در جلسه غیرعلنی اربابان وعده پرداخت حقوق بازنشستگان و تعیین تکلیف نیروهای غیررسمی آموزشی را دادند اما در این مدت نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه شاهد هستیم. حالا که قرارداد با نیروهای خرید بسته نشده است. از رئیس مجلس می خواهم این موضوع را به عنوان تذکر به دولت و وزارت آموزش و پرورش محول کند.

لازم به ذکر است قالیباف در پاسخ به تذکر نماینده بجنورد گفت: در جلسه غیرعلنی صحن در جریان بررسی برنامه هفتم توسعه، هم وزیر محترم و هم رئیس محترم سازمان برنامه حضور داشتند و در این خصوص بحث و تبادل نظر شد. . . حالا که دوستان بازنشستگان قبول کردند و دوباره شروع به کار کردند و به هر حال 23 هزار کلاس تشکیل شده انشالله حقوق خود را به موقع پرداخت می کنند و هیچ تاخیری در این زمینه وجود نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: حتما شخصا این موضوع را از وزیر محترم و سازمان برنامه و بودجه پیگیری خواهم کرد.

مجلس فردا سیاست ارزی بانک مرکزی را بررسی می کند

در ادامه رئیس مجلس در پاسخ به انتقاد یکی دیگر از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه درباره عملکرد بانک مرکزی در حوزه سیاست های ارزی گفت: موضوع ارز در دستور کار فردا (سه شنبه) مجلس قرار دارد. “

به گزارش اخبار اقتصادی، محسن زنگنه امروز (دوشنبه) در جلسه علنی مجلس در اخطاریه با استناد به اصل 84 قانون اساسی اظهار کرد: دولت در سال 1401 سکه 4200 تومانی را حذف کرد که عواقب آن همراه با فواید مثبت. امتیازات بر عهده جامعه بود. اگرچه در اصلاحات ساختار بودجه تاکید داشتیم که بانک مرکزی در مورد نرخ ارز نظم و انضباط داشته باشد اما متاسفانه اکنون بانک مرکزی حدود 28 قلم کالا را با ارز 28500 تومانی عرضه می کند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: از رئیس مجلس می خواهم به عنوان یک نهاد نظارتی عمل کند بانک مرکزی و سیاست های پولی به این سوال وارد می شود.

به گزارش ایسنا، محمد باقر قالیباف سخنگوی شورای اسلامی در پاسخ به اخطار زنگنه تصریح کرد: بحث ارز در دستور کار جلسه فردا قرار دارد و فردا درباره این موضوع بحث خواهیم کرد.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=33086

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.