• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

امضای قرارداد ساخت 10 فروند شناور به ارزش 86 میلیون دلار با سازندگان ملی

  • کد خبر : 35290
  • ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴
امضای قرارداد ساخت 10 فروند شناور به ارزش 86 میلیون دلار با سازندگان ملی

اکوایران: مدیرعامل شرکت دریانوردی جمهوری اسلامی ایران از امضای قرارداد ساخت 10 فروند کشتی شناور به ارزش 86 میلیون دلار با سازندگان داخلی خبر داد و گفت: حمل و نقل دریایی جایگاه 22 را در بین شرکت های بین المللی به خود اختصاص داده است.

اخبار اقتصادی، محمدرضا مدرس خبانی، مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در تشریح عملکرد یک ساله گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، با اشاره به ظرفیت اخیر این مجموعه را توسعه داد و اظهار داشت: با ابلاغ سند توسعه دریامحور از سوی رهبر معظم انقلاب، حمل و نقل دریایی مسئولیت جدیدی را احساس می کند و فعالیت آن وارد مرحله جدیدی شده است.

مدرس خبانی با بیان اینکه سند راهبردی گروه کشتیرانی در حال بررسی است، ارائه آماری از کاهش تعداد ملوانان ناوگان کشتیرانی از سال 98 تاکنون را مورد تاکید قرار داد و افزود: در سال 98 تعداد 670 ملوان در ناوگان تحت آموزش نیروی انسانی قرار گرفتند. در خارج از کشور، اما در عرض پنج سال تعداد آنها تقریبا به صفر رسیده است.

وی از جذب بیش از 2000 نیروی نیروی دریایی در 4 سال گذشته و آموزش های تخصصی مرتبط با رشته های فنی و بازرگانی خبر داد و اظهار داشت: همچنین در حال حاضر 320 دانشجو به صورت بورسیه تحصیل می کنند که همزمان در نوشهر آموزش های نظامی و مهارت های دریایی را فرا می گیرند. و بوشهر.

مدیر کل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از انعقاد قرارداد ساخت کشتی با سازندگان داخلی مطابق با طرح کشتیرانی برای استفاده حداکثری از ظرفیت ملی خبر داد و گفت: در مجموع ده فروند کشتی سفارش شناور ملی به ملی داده شده است. سازندگان به مبلغ کل 86 میلیون دلار.

مدرس خبانی در ادامه افزود: چهار فروند از این کشتی‌ها به شرکت صنایع کشتی‌سازی صدرا نکا و 6 فروند دیگر به کشتی‌سازی آروندان سفارش داده شده است و مذاکرات برای ساخت چهار فروند دیگر به ارزش تقریبی 75 میلیون دلار ادامه دارد. آنها نیز در حال پیشرفت هستند. الان داره اتفاق میفته

وی خاطرنشان کرد: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران طی سال جاری رتبه 22 را در بین 100 شرکت برتر کشور کسب کرد و به عنوان یکی از چهار شرکت پیشرو کشور شناخته شد و همچنان جایگاه اول را در بین شرکت های کشتیرانی حفظ کرد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=35290

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.