• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

ادامه رشد قیمت محصولات پتروشیمی

  • کد خبر : 36938
  • ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲
ادامه رشد قیمت محصولات پتروشیمی

نرخ ارز در بازار مبادلات ارزی به 40 هزار تومان افزایش یافت; این در حالی است که قیمت محصولات پتروشیمی در بازار جهانی با حمایت از رشد قیمت نهاده های انرژی به طور مداوم در حال افزایش است. در این شرایط محصولات شیمیایی و پلیمری با افزایش قیمت به رینگ فیزیکی بورس کالای ایران ارسال شد.

اخبار اقتصادی، بازار محصولات پتروشیمی طی هفته گذشته منتهی به جمعه چهارم اسفند از رونق نسبی برخوردار بود به طوری که بیش از 102 هزار تن محصولات پلیمری معادل 85 درصد در این بازار فروخته شد. از عرضه این محصول همچنین در این هفته نزدیک به 40 هزار تن انواع مواد شیمیایی از رینگ فیزیکی بورس کالای ایران معامله شد که معادل 64 درصد از محصولات فروخته شده در این بازار بود. البته حجم فروش در این هفته به حدی کاهش یافت که این کاهش حجم معاملات در دوره هفتگی را با توجه به نزدیک بودن روزهای پایانی سال و سختی خرید در این زمان باید ارزیابی کرد.

سیگنال پولی حامی رشد نرخ

نرخ ارز در بازار ارز به عنوان نرخ تعیین کننده قیمت های پایه با 0.7 درصد رشد به 40 هزار و 321 تومان رسید. این رشد نرخ ارز از افزایش قیمت پایه طی هفته آینده حمایت کرد، بنابراین افزایش قیمت پایه تمامی محصولات پلیمری اعلام شد که قیمت پایه آن بر اساس این نرخ ارز تعیین شد.

سیگنال جهانی افزایش یافت

قیمت هر تن بنزین در اواسط ماه مارس به 707 دلار و 47 سنت افزایش یافت. این رقم نشان دهنده بالاترین قیمت فروش این محصول در دوره سالانه است. نفتا یکی از فرآورده های نفت خام است که به عنوان ماده اولیه در تولید بسیاری از واحدهای پلیمری استفاده می شود، بنابراین قیمت اکثر پلیمرها دارای نوسان همگرا با نفتا با تاخیر چند هفته ای است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=36938

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.