• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
1

آیا کاهش پرداخت ماهانه وام نهضت ملی مسکن باعث کاهش نرخ سود نیز می شود؟

  • کد خبر : 33010
  • ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴
آیا کاهش پرداخت ماهانه وام نهضت ملی مسکن باعث کاهش نرخ سود نیز می شود؟

اکوایران: مدیرکل صندوق ملی مسکن از کاهش اقساط ماهانه وام نهضت ملی مسکن به 5 میلیون تومان در دو سال اول بازپرداخت این وام خبر داد.

اخبار اقتصادی: محمدرضا مهدیار اسماعیلی، مدیرکل صندوق ملی مسکن اعلام کرد: بازپرداخت اقساط این طرح در دو سال اول، حداکثر 5 میلیون تومان در ماه است؛ در حالی که اقساط این طرح در دو سال اول بازپرداخت می شود. تا متقاضیان نهضت ملی مسکن از عهده پرداخت هزینه خود برآیند.

لازم به ذکر است که پرداخت اقساط وام نهضت ملی مسکن به صورت پلکانی است تا در ماه ها و سال های ابتدایی بازپرداخت به وام گیرنده فشار وارد نشود.

مدیر کل صندوق ملی مسکن نرخ سود صندوق نهضت ملی مسکن را 18 درصد عنوان کرد و اظهار داشت: هنوز مصوبه شورای پول و اعتبار در خصوص کاهش نرخ سود این صندوق را دریافت نکرده ایم. منابع مورد نیاز برای مابه التفاوت سود تسهیلات نیز مانند مدل قبلی که یک سوم آن از بانک مرکزی، یک سوم از صندوق توسعه ملی و یک سوم دیگر از صندوق ملی تامین می شود، تحویل می شود. صندوق مسکن.

اسماعیلی تاکید کرد: نرخ سود 18 درصد کاهش نمی یابد، بحث این است که گروهی که در حال حاضر سود آنها 18 درصد است با نرخ 5 درصد مشمول مسکن روستایی شوند.

گفتنی است پیش از این در 29 اردیبهشت ماه سال جاری سقف پرداخت وام متقاضیان طرح ملی نهضت مسکن از 450 میلیون تومان به 550 میلیون تومان افزایش یافت. علاوه بر این، در 12 جولای، نرخ بهره آن از 23 درصد به 18 درصد کاهش یافت.

پیش از این متقاضیان طرح های طرح مذکور در روش پرداخت تدریجی اقساط خود در دوره اول (سال اول) باید ماهانه حدود 7 میلیون و 357 هزار تومان پرداخت می کردند. دوره بازپرداخت سازوکار نهضت ملی مسکن بدون احتساب دوره مشارکت 2 تا 3 سال است. همچنین روند افزایش میزان استهلاک این اقساط در سال پنجم به 8 میلیون و 281 هزار تومان و در سال دهم به 9 میلیون و 600 هزار تومان، در سال پانزدهم اقساط ماهانه 11 میلیون و 129 هزار تومان و در نهایت در سال 20 تا 12 میلیون و 901 هزار تومان بوده است.

بانک مسکن، پیشرو در تامین مسکن در سراسر کشور

مقرر شد 26 بانک منابع مالی این پروژه را تامین کنند. به جز بانک مسکن، سایر بانک ها در این زمینه عملکرد چندان خوبی نداشتند. بر اساس آمارهای ثبت شده، در پایان مهرماه امسال بیش از یک میلیون و 80 هزار نفر برای دریافت تسهیلات در بانک مسکن حساب باز کرده بودند.

گفتنی است، وام نهضت ملی مسکن به دهک های یک تا چهار جامعه ارائه می شود. در ضمن یکی دیگر از شرایط دریافت این وام، حضور در پوشه کمیته امداد و بهزیستی است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=33010

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.