• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5

آیا اژدهای زرد در رکود فرو رفته است؟/ارزیابی شاخص های اقتصاد چین

  • کد خبر : 31062
  • ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
آیا اژدهای زرد در رکود فرو رفته است؟/ارزیابی شاخص های اقتصاد چین

اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز انتظار دارند که بخش تولید چین در ماه نوامبر در رکود باقی بماند و تحقق این پیش‌بینی منفی می‌تواند سیگنال منفی به بازار کالاهای صنعتی به‌ویژه رینگ فلزی ارسال کند.

اخبار اقتصادی، اقتصاددان شرکت کننده در نظرسنجی رویترز، شاخص مدیران خرید تولیدی چین برای ماه نوامبر را 49.6 واحد پیش بینی کرد. PMI رسمی چین برای ماه نوامبر در روز چهارشنبه 29 نوامبر اعلام خواهد شد. نرخ 50 واحد حد سنجش رکود و رونق است. اگر شاخص مدیران خرید کمتر از 50 واحد باشد به این معنی است که بخش مورد بررسی در رکود است و اگر این شاخص بیشتر از 50 واحد باشد به این معنی است که بخش مورد نظر در وضعیت رونق قرار دارد.

شاخص رسمی مدیران خرید تولیدی چین در سال جاری مطلوب نبود. این شاخص در اکثر ماه ها در محدوده رکود یعنی کمتر از 50 واحد قرار داشت که باعث شد کالاها از این سیگنال حمایت نکنند.

آیا شاخص ها همچنان نگران کننده هستند؟

PMI رسمی تولید چین در ماه گذشته (اکتبر) 49.5 واحد اعلام شد. اگر این شاخص طبق پیش بینی اقتصاددانان برای این ماه 49.6 واحد اعلام شود، به این معناست که 0.1 واحد رشد داشته اما همچنان در مرحله رکود است. به این ترتیب اقتصاد چین همچنان با رکود مواجه است که سیگنال منفی به بازارها می دهد.

در همین حال، اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی می‌کنند که PMI تولیدی چین در منطقه رکود قرار خواهد گرفت، زیرا دولت پکن در هفته‌های اخیر مشوق‌های مالی بزرگی را برای تحریک اقتصاد این کشور تصویب کرده و برخی از آنها نیز اجرایی شده‌اند. اگر صنایع چینی اثربخشی این محرک‌های دولتی را به‌طور جدی ارزیابی کرده باشند، انتظار می‌رود که شاخص مدیران خرید بخش تولیدی در ماه نوامبر از مرحله رکود خارج شود.

اقتصاددانان شرکت کننده در نظرسنجی رویترز پیش بینی کردند که شاخص مدیران خرید Caixin برای بخش تولید در چین 49.3 واحد باشد. این در حالی است که این شاخص در مهرماه برابر با 49.5 واحد بوده است. این شاخص از صنایع کوچک و متوسط ​​مستقر در بنادر چین به دست می آید و بنابراین نشان دهنده وضعیت بازارهای صادراتی است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=31062

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.