• امروز : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 July - 2024
6

آهن اسفنجی 2000 تومان ارزان شد

  • کد خبر : 35342
  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶
آهن اسفنجی 2000 تومان ارزان شد

متوسط ​​نرخ فروش آهن اسفنجی در دوره هفتگی 2200 تومان کاهش یافت; معکوس شدن نرخ ارز و افزایش عرضه سلف باعث شد که ترمز قیمت این محصول کاهش یابد و آهن اسفنجی دوباره به کانال قیمت 12800 تومان سقوط کند. این در حالی بود که آهنسپنگی در معاملات 23 بهمن ماه تا کانال 15 هزار تومانی صعود کرده بود.

به گزارش رینگ صنعتی اکوایران، بورس کالای ایران روز شنبه 30 بهمن ماه از عرضه 107 هزار و 300 تن آهن اسفنجی با قیمت پایه 12 هزار و 990 تومان به ازای هر کیلوگرم از این محصول استقبال کرد. البته از کل عرضه 82 هزار تن شرایط تحویل فوری داشت و مابقی به صورت پیش پرداخت به این بازار ارسال شد. در شرایطی که محدودیت واحدهای بازیافت در عرضه گاز به دلیل سرما و افزایش تقاضای داخلی انرژی باعث کاهش تولید آهن اسفنجی و التهاب در بازار این محصول شد، ایجاد خودکفایی شد. نکته مثبت گامی برای کاهش بخشی از تلاطم این معاملات است.

از مجموع آهن اسفنجی عرضه شده در رینگ فیزیکی، بیش از 102 هزار تن با میانگین قیمت هر کیلوگرم 12 هزار و 872 تومان از این محصول به فروش رسید.

8% رقابت برای محصولات با تحویل فوری

بررسی داده های فیزیکی انگشتر آهن اسفنجی حاکی از عرضه 82 هزار تنی محصول با قیمت پایه 12 هزار و 99 تومان به صورت نقدی و با شرایط تحویل فوری در این بازار است. برای این میزان 111 هزار تن تقاضا ثبت شد و در نهایت تمامی محصولات عرضه شده با میانگین قیمت 13.61 تومان در هر کیلوگرم به فروش رسید. به این ترتیب میانگین رقابت در لاستیک آهن اسفنجی 8 درصد و قیمت محصولات نسبت به نرخ پایه 1000 تومان افزایش یافت.

این در حالی است که هفته قبل، شنبه 23 بهمن ماه، رقابت شدید در رینگ فیزیکی بورس کالای ایران، قیمت هر کیلوگرم آهن اسفنجی را به 15 هزار تومان رساند؛ افزایش عرضه سلف و تغییر محسوس نرخ ارز در هفته گذشته باعث کاهش رشد قیمت این محصول در بازار فیزیکی بورس کالا شد و به این ترتیب آهن اسفنجی در 2 هزار تومان ارزان شد. دوز در فواصل هفتگی

پیشنهادات اولیه؛ حلقه آهن اسفنجی را آرام کرد.

در رینگ فیزیکی بورس کالای ایران بیش از 25 هزار و 300 تن آهن اسفنجی عرضه شد که برای آن بیش از 23 هزار تن تقاضا ثبت شد و در نهایت 20 هزار تن از این محصول به قیمت پایه فروخته شد. در واقع معاملات سلف باعث تسریع قیمت آهن اسفنجی در رینگ فیزیکی شد. در شرایطی که میانگین قیمت فروش آهن اسفنجی در فروش نقدی در کانال قیمت 13 هزار تومان تعیین شده بود، فروش 20 هزار تنی محصول به قیمت پایه موجب شد تا میانگین نهایی قیمت فروش آهن اسفنجی در بازار فیزیکی کاهش یابد. کاهش حلقه

با توجه به انتظارات تورمی مثبت در کشور، بخشی از تقاضاهای ثبت شده در رینگ فیزیکی بورس کالا مربوط به تقاضای سرمایه است. در واقع صنایع تکمیلی از ترس گرانی و کاهش ارزش ریال ترجیح می دهند ابتدا مواد اولیه خطوط تولید خود را خریداری کنند. در این شرایط، عرضه اوراق مشتقه می تواند به این بازار کمک کند و از تورم قیمتی در رینگ فیزیکی بورس کالای ایران بکاهد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=35342

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.