• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

آهن اسفنجی روی سقف نرخ زمستان.

  • کد خبر : 34256
  • ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
آهن اسفنجی روی سقف نرخ زمستان.

اکوایران: کاهش عرضه، بازگشت انتظارات تورمی به مسیر رشد و بهبود معاملات بخش بلند فولاد در رینگ در هفته گذشته از رشد قیمت آهن اسفنجی حمایت کرد. به گونه ای که میانگین ارزش فروش این محصول در آخرین روز آذرماه به 14 هزار تومان رسید.

اخبار اقتصادی، روز شنبه 9 دی ماه بالغ بر 59 هزار تن آهن اسفنجی در رینگ فیزیکی بورس کالای ایران فروخته شد. این رقم بسیار کمتر از حجم عرضه هفتگی معمول برای این انگشتر بود و همین موضوع متقاضیان این محصول را به رقابت بر سر قیمت رینگ فولادی ترغیب کرد.

کاهش عرضه باعث گران شدن آهن اسفنجی شد

آهن اسفنجی روز شنبه 9 دی ماه با قیمت پایه 11455 تومان در رینگ صنعتی بورس کالای ایران وارد بازار شد. از 59 هزار تن محصول عرضه شده در این بازار، 122 هزار تن تقاضا ثبت شد. به این ترتیب رابطه دو برابری تقاضا و عرضه زمینه رقابت قیمتی متقاضیان در رینگ فیزیکی بورس کالای ایران را فراهم کرد.

متقاضیان آهن اسفنجی از رقابت قیمتی 20 تا 25 درصدی برای بخشی از عرضه آهن اسفنجی خبر دادند. بیشترین نرخ فروش آهن اسفنجی در این بازار مربوط به محصول فولاد غدیر نی ریز بوده است. میانگین رقابت 25 درصدی برای این محصول باعث شد تا میانگین قیمت معامله آن به 14 هزار و 300 تومان برسد. کمترین قیمت فروش این محصول نیز مربوط به محصول پارس فولاد سبزوار بوده که با میانگین رقابت 20 درصدی، میانگین قیمت فروش را به 13 هزار و 700 تومان رسانده است.

میانگین نهایی فروش آهن اسفنجی حلقه ای دیروز به 13888 تومان رسید; این در حالی است که همین کالا طی هفته گذشته شنبه 3 دی ماه با میانگین قیمت 12 هزار و 271 تومان به فروش می رسید. به این ترتیب نرخ آهن اسفنجی در دوره هفتگی 7.6 درصد افزایش یافت.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=34256

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.