• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
6

چرا مردم خودروهای فرسوده خود را به مراکز اسقاط تحویل نمی دهند؟

  • کد خبر : 32692
  • ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۳
چرا مردم خودروهای فرسوده خود را به مراکز اسقاط تحویل نمی دهند؟

محمود مشهدی شریف در مورد امکانات پیش بینی شده اسقاط خودرو گفت: 19 دی 1401. قانون سازمان خودرو. لازم الاجرا شد و دولت سه ماه فرصت داشت تا این آیین نامه را لغو کند. ماشین های دست دوم تایید این فرصت سه ماهه که در 10 می به پایان رسید. هشت ماه از این پخش می گذرد اما آیین نامه آن تصویب نشده است.

وی ادامه داد: بسته های تشویقی و تنبیهی زیادی در این آیین نامه دیده می شود که به تدریج قسمت تنبیهی بیمه خودروهای فرسوده افزایش می یابد و هزینه سوخت خودروهای فرسوده حذف می شود. بسته تشویقی شامل استفاده از امکانات و جدول تساوی می باشد.

مدیرعامل انجمن صنفی مراکز بازیافت و اسقاط خودروهای فرسوده گفت: در جدول معادلات، خودروهای جوان تر گواهی اسقاط بیشتری خواهند داشت، بنابراین خودرویی که 20 سال عمر دارد نسبت به خودروی 20 ساله دارای 30 گواهینامه است. سال ها.

وی در گفت و گو با برنامه اقتصاد آنلاین افزود: با توجه به لو رفتن این موضوع در شهریور ماه، بسیاری از مالکان خودروهای فرسوده از اسقاط خودرو خودداری کردند و اعلام کردند که تعداد گواهی اسقاط می تواند افزایش یابد، بنابراین تا شهریور ماه سال 1402 حدود 30 هزار خودرو به فروش می رسد. لغو شود، اما در سه ماه گذشته با کاهش 80 درصدی سقط جنین مواجه هستیم. مردم خودروهای فرسوده خود را به اسقاط یا زباله دان تحویل نمی دهند.

مشهدی شریف تصریح کرد: متاسفانه تاخیر هشت ماهه هیات دولت باعث شد ستاد نوسازی ناوگان هدف اسقاط 100 هزار خودرو را از دست بدهد. امیدواریم در هفته جاری پس از هشت ماه تاخیر در تصویب آیین نامه، هیات حاکمه این موضوع را تصویب و ابلاغ کند.

وی بیان کرد: با تصویب آیین نامه سال 1392 رکورد 330 هزار دستگاه شکسته می شود و به سقف اسقاط 500 هزار دستگاه می رسیم که از اهداف برنامه هفتم توسعه است.

ایسنا

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=32692

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.