• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2

پروازهای حج و عمره تا 26 دی ماه لغو شد.

  • کد خبر : 33367
  • ۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۴
پروازهای حج و عمره تا 26 دی ماه لغو شد.

اخبار اقتصادی، به نقل از تسنیم، حج و زیارت استان تهران اعلام کرد: به دلیل عدم صدور مجوز پرواز از سوی شرکت هواپیمایی، تمامی پروازهای عمره از 22 تا 27 آذرماه (5 روز اول عملیات) لغو می شود.

با توجه به اهمیت موضوع و شرایط موجود، به دوندگان توصیه می شود تا زائران را در جریان آن قرار دهند. هرگونه اطلاعات در خصوص پروازهای 18/10/1402 به بعد و اعزام زائران در کاروان های لغو شده متعاقبا اعلام خواهد شد.

سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران روز گذشته با بیان اینکه به محض دریافت مجوز ورود هواپیماهای ایرانی به آسمان عربستان، آماده از سرگیری پروازهای عمره خواهیم بود، گفت: پروازها لغو یا لغو نشده و این آمادگی وجود دارد. در سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت هما و فرودگاه های کشور است. به محض اخذ مجوز ورود به آسمان عربستان، پروازها انجام می شود.

قربانعلی افزود: مجوز ورود به فضای عربستان در ایام غیر حج دارای عوارض و شرایط خاصی است و زیرساخت های فنی و تخصصی را آماده کرده ایم و مشکلی در این زمینه نداریم.

وی تصریح کرد: بر خلاف برخی اظهارات، هیچ مشکلی از جمله ضمانت یا نقل و انتقال پول وجود ندارد و شرایط فعلی عوارض خاص خود را دارد که در حال رفع آن هستیم و با توجه به اینکه در صورت لغو این پروازها زائران عمره و حج عمره متضرر خواهند شد. آنها در سال آینده آسیب خواهند دید. از رسانه‌ها می‌خواهم از انتشار اخبار غیررسمی و گمانه‌زنی برای پرهیز از ملتهب شدن فضای بین دو کشور خودداری کنند.

وی تاکید کرد: به محض دریافت مجوز، پروازها برای انتقال حداقل 30 هزار زائر ایرانی از 11 فرودگاه کشور به عربستان سعودی از سر گرفته می شود.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=33367

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.