• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

نیروگاه برق آبی سیمره در اوج مصرف زمستانی آماده تولید انرژی بود

  • کد خبر : 32581
  • ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶
نیروگاه برق آبی سیمره در اوج مصرف زمستانی آماده تولید انرژی بود

اخبار اقتصادی به نقل از وزارت نیرو، مهدی رضایی مدیر بهره برداری نیروگاه سیمره افزود: با توجه به اهمیت بازرسی سالانه برای نگهداری و حفظ تجهیزات و آمادگی واحدها برای تولید حداکثری انرژی در اوج شبکه برق کشور با برنامه ریزی انجام شده از ابتدای مهرماه سال جاری. در حال حاضر بازرسی سالانه واحدهای نیروگاهی آغاز شده و با تلاش گروه تعمیرات واحدهای مکانیک و ابزار دقیق، برق و کالیبراسیون شرکت در پایان آذرماه، بازدید کامل از تجهیزات سه دستگاه 230 کیلوولت سیمره انجام شد. واحدهای نیروگاه و پست.

وی افزود: در بازرسی های سال جاری، بررسی تجهیزات اصلی نیروگاه شامل شیر پروانه ای، توربین، ژنراتور، گاورنر و تجهیزات مربوطه و تست رله های حفاظتی نیروگاه و پست بلافاصله برطرف شد. و عیوب مربوطه رفع شد.

رضایی در پایان تصریح کرد: سد و نیروگاه برق آبی سیمره با حجم مخزن 2845 میلیون مترمکعب و ظرفیت 480 مگاوات دارای سه واحد 160 مگاواتی است که همزمان طغیان سالانه رودخانه را کنترل می کند. سیمره، تامین آب مورد نیاز کشاورزی منطقه و ظرفیت تولید متوسط ​​انرژی 673 گیگاوات ساعت در سال و از زمستان 1393 که با شبکه سراسری همگام شده است، 3513 گیگاوات ساعت و 1023 گیگاوات ساعت انرژی تولید کرده است. و در این مدت سهم بسزایی در تولید و پایداری شبکه برق کشور داشته است.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=32581

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.