• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

محدودیت ها و مشکلات انتقال پول به خارج از کشور چیست؟

  • کد خبر : 34233
  • ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۴
محدودیت ها و مشکلات انتقال پول به خارج از کشور چیست؟

اگر شما هم فرزندی در کشور دیگر دارید یا می‌خواهید هزینه مبادلات بین‌المللی خود را پرداخت کنید لازم است تا با روش‌های انتقال پول به خارج از کشور آشنا شوید. هر یک از روش‌های ارسال وجه یا حواله مزایا و معایب خود را دارند. انتقال پول برای برخی از افراد کار بسیار سختی است. زمانی که می‌خواهید این کار را انجام دهید با محدودیت‌های بسیاری روبرو می‌شوید. در این مطلب قصد داریم به بررسی این محدودیت‌ها پرداخته و به روش‌هایی برای حل آن اشاره کنیم.

انتقال بین المللی پول چه چالش‌هایی دارد؟

در زمان‌های نه‌چندان دور مردم برای انتقال وجه و ارسال حواله به کشورهای دیگر به صرافی‌ها مراجعه می‌کردند. این صرافی‌ها نه تنها مراحلی طولانی برای ارسال پول پیش روی شما می‌گذاشتند بلکه کارمزدهای بسیار بالایی برای انتقال وجه از شما دریافت می‌کردند. یکی دیگر از چالش‌هایی که افراد در هنگام انتقال وجه از طریق صرافی با آن روبرو می‌شدند، زمان طولانی برای انتقال، هزینه‌های بالا، عدم دانش کافی صاحب صرافی و عدم امکان انتقال وجه زیر ۱۰۰۰ دلار بود.

پس از آن پلتفرم‌هایی اینترنتی برای انتقال وجه بین‌المللی به بازار آمدند. با استفاده از این کیف پول‌ها و درگاه‌های پرداخت اینترنتی به راحتی می‌شد پول را به کشورهای دیگر منتقل کرد. البته این روش نیز معایبی دارد که در ادامه به بررسی محدودیت‌های آن خواهیم پرداخت.

تحریم کشور ایران

اولین مسئله‌ای که در هنگام انتقال وجه به کشورهای دیگر به آن روبرو می‌شوید، مسئله تحریم ایران است. بسیاری از بانک‌های خارجی تراکنش‌های مالی کاربران ایرانی را محدود می‌کنند. پس باید زمانی که ارسال پول به کشورهای دیگر را انجام می‌دهید، احراز هویت نکنید.

به طور مثال امکان پرداخت وجوه از طریق پی پال برای ایرانیان وجود ندارد اما درگاه‌های پرداخت بین‌المللی بسیار زیادی هستند که این امکان را در اختیار کاربران ایرانی قرار می‌دهند. اولین مسئله‌ای که در هنگام ارسال وجه به کشورهای دیگر با آن روبرو خواهید شد، محدودیت برای کاربران ایرانی است. البته برای این کار راه‌حل‌های بسیار زیادی وجود دارد که شرکت‌هایی واسط آن را برای شما انجام می‌دهند.

کارمزد بالا

یکی دیگر از محدودیت‌هایی که در هنگام انتقال وجه به کشورهای دیگر با آن روبرو می‌شوید، پرداخت کارمزدهای بالا برای انتقال‌های برون‌مرزی است. تنها به این دلیل باید کارمزد زیادی بپردازید که واسطه‌های بسیار زیادی نقل‌وانتقال وجه به کشورهای دیگر را امکان‌پذیر می‌کنند. از طرفی همانطور که می‌دانید نرخ ارز در کشور ما روزبه‌روز بیشتر می‌شود به همین دلیل کاربران ایرانی هزینه بالای پرداخت‌های اینترنتی را بیشتر احساس می‌کنند.

البته این را هم در نظر داشته باشید که پلتفرم‌های مختلف پرداخت برای جذب کاربران، شرایطی رقابتی دارند. در نتیجه تلاش می‌کنند تا پرداخت را با کمترین کارمزد برای شما انجام دهند. به طور مثال اگر شما قصد انتقال پول از ایران به سوئد را داشته باشید می‌توانید از درگاه‌ها و کارگزاری‌های مختلف برای انجام این کار استفاده کنید. هر یک از این درگاه‌ها محدودیت‌های انتقال و کارمزدهای مختلفی دارند.

محدودیت انتقال پول به خارج از کشور

زمان طولانی

یکی دیگر از محدودیت‌هایی که در هنگام انتقال پول به کشورهای دیگر با آن روبرو می‌شوید، مدت زمان طولانی برای انتقال وجه است. اگر بخواهید از طریق صرافی مبلغ موردنظر خود را به کشور مقصد منتقل کنید معمولاً ۲ تا ۵ روز زمان نیاز دارید. در این زمان سازمان‌های بین‌المللی چگونگی انتقال پول را بررسی کرده و با پول‌شویی مبارزه می‌کنند.

از طرفی برای ارسال وجه یا حواله به برخی از کشورها باید از کشور واسط استفاده کرد. در نتیجه در روند انتقال پول تأخیر به وجود می‌آید. البته اگر از پلتفرم‌های آنلاین برای پرداخت‌های ارزی استفاده کنید، زمان کوتاه‌تری را سپری خواهید کرد. همچنین نقل‌وانتقال از طریق ارزهای دیجیتال در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود.

امنیت پول

یکی دیگر از محدودیت‌هایی که در تراکنش‌های بین‌المللی وجود دارد مربوط به امنیت آنهاست. شما باید روشی را انتخاب کنید که در آن سرمایه‌تان به خطر نیفتد. با وجود اینکه انتقال از طریق صرافی بسیار طولانی است اما روشی امن و مطمئن برای ارسال پول به کشورهای دیگر است. تصور کنید می‌خواهید ارسال پول به سوئیس را انجام دهید.

اگر هکرها درگاه‌های پرداخت بین‌المللی را هک کنند ممکن است سرمایه خود را از دست بدهید و هیچ امکانی برای بازپس‌گیری آن وجود ندارد. تمام درگاه‌های پرداخت بین‌المللی حتی آن‌هایی که بسیار شناخته شده هستند در خطر سرقت و هک شدن قرار دارند. این پلتفرم‌ها سالانه کارشناسان بسیار زیادی را استخدام می‌کنند تا امنیت سایبری آنها را تأمین نماید. در سال ۲۰۱۶ یک هک بزرگ در کشور بنگلادش اتفاق افتاد و در آن ۸۱ میلیون دلار به سرقت رفت.

سقف مجاز انتقال

حتی اگر از درگاه پرداخت اینترنتی مجاز و معتبر استفاده کنید، سقفی برای انتقال وجوه بین‌المللی وجود دارد. معمولاً انتقال پول به کشورهای دیگر باید کمتر از این سقف مجاز باشد. اگر درخواست انتقال وجهی بیشتر از این مقدار داشته باشید، واحدهای مبارزه با پول‌شویی وارد عمل شده و ماهیت پول ارسال شده را بررسی می‌کنند.

از طرفی ایران در عرصه بین‌المللی تحریم است. کاربران ایرانی به سادگی متهم شده و ممکن است سرمایه‌شان مصادره شود. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم قبل از هر اقدامی با محدودیت‌های نقل‌وانتقال در درگاه‌های مختلف آشنا شوید و از این قانون تخطی نکنید.

عدم ارائه جزئیات

زمانی که شما می‌خواهید کارمزد پرداخت‌های بین‌المللی را پرداخت کنید، هیچ جزئیاتی به شما ارائه نمی‌شود. این عدم شفافیت یکی از محدودیت‌هایی است که بسیاری از کاربران از آن شاکی هستند. هر کسی که قصد انتقال پول به کشور دیگری را دارد دوست دارد بداند هزینه‌ای که پرداخت می‌کند شامل چه هزینه‌ها و کسوراتی است.

افرادی که در صدد انتقال پول به دانمارک هستند، می‌خواهند با جزئیات مبادله و هزینه‌هایی که پرداخت می‌کنند آشنا باشند. اما بسیاری از پلتفرم‌های اینترنتی، صرافی‌ها یا بانک‌های جزئیات را در اختیار مشتریان خود قرار نمی‌دهند.

رفع محدودیت های انتقال پول با موسسه فراکنش

همانطور که در این مطلب به آن اشاره کردیم برای آنکه بتوانید محدودیت‌های انتقال بین المللی پول را کمتر کنید باید با یکی از کارگزاری‌ها یا شرکت‌های واسط همکاری داشته باشید. به طور مثال شرکت شناخته شده فراکنش روش‌های مختلفی را برای انتقال پول در اختیار شما قرار می‌دهد.

شما می‌توانید با استفاده از درگاه‌های شناخته شده‌ای مانند پی پال، وب مانی، مسترکارت انتقال پول به کشورهای دیگر را انجام دهید. حتی پرداخت‌های مربوط به اپلیکیشن فی نیز از طریق این شرکت واسطه امکان‌پذیر است. همچنین با استفاده از خدمات این شرکت به راحتی می‌توانید درآمد ارزی خود را نقد کنید. اگر می‌خواهید از لیست کامل خدمات این شرکت اطلاع پیدا کنید، همین‌الان نام آن را در مرورگر خود جستجو کرده و امور خود را به فراکنش بسپارید.

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=34233

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.