• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
3

فیلم شگفت انگیز از داخل کعبه / آرزو کنید و بعد ببینید

  • کد خبر : 32893
  • ۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۵
فیلم شگفت انگیز از داخل کعبه / آرزو کنید و بعد ببینید

ویدئویی از داخل کعبه در شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار و محبوب است. بسیاری از مردم علاقه مندند که بدانند داخل کعبه چگونه است و دوست دارند آن را از نزدیک ببینند. فضای داخلی کعبه را در این ویدیو ببینید.

کعبه نامی است که مسلمانان با شنیدن آن به وجد می آیند و فکر و جانشان به سوی خانه حق می رود. خانه ای را تصور می کنند که از دور در مقابل آن ایستاده اند و به راز و نیاز خود مشغولند و با پروردگارشان مناجات می کنند.

همه ما خانه خدا را از دور می بینیم. یعنی ما فقط بیرون این خانه را می بینیم و نمی توانیم وارد آن شویم. خانه ای که گفته می شود در زمان های قدیم محل بت پرستی بوده و بت های زیادی در آن وجود داشته است، اما امروز داخل این خانه چیست؟

تقدیم کعبه

کعبه بنایی است در وسط مسجدالحرام در شهر مکه در عربستان سعودی و مقدس ترین مکان در اسلام به شمار می رود. خانه ای که کاملاً مستحکم است و تا کنون پابرجا مانده است.

کعبه ارتباط مستقیمی با ارکان اسلام دارد; مخصوصاً وجوب حج که از ارکان حج است. به علاوه کعبه قبله مسلمانان هنگام اقامه نماز است.

در روایات آمده است که وقتی چشمه زمزم زیر پای اسماعیل از دل زمین فوران کرد، مردم به خاطر آب این چشمه در این منطقه جمع شدند و شهر مکه را تشکیل دادند و ابراهیم به دستور خداوند کعبه را ساخت. ، که بر اثر طوفان نوح ویران شد و در آن زمان اثری از آن نبود تا دوباره آن را بسازند.

در قرآن درباره کعبه آمده است: «هُوَ الْأَوْلَ الْبَيْنِ وَ هُوَ الْأَوْلِ النَّاسِ وَ لِلْعَالَمِينَ مِنَ الْعَمْرِينَ» (آل عمران). بنا بر برخی روایات، بنای کعبه ده بار بنا شده است. بدين ترتيب: تأسيس الملائكه، تأسيس آدم، تأسيس ست، تأسيس ابراهيم و پسرش اسماعيل، تأسيس الملقا، تأسيس جرهم، تأسيس مضار، تأسيس قریش، بنیاد عبدالله بن زبیر و بنیاد حجاج بن یوسف ثقفی.

بنای کنونی کعبه مربوط به زمان حجاج بن یوسف ثقفی و بازسازی همان بنا در زمان خلافت سلطان مراد چهارم، یکی از پادشاهان عثمانی است که در سال 1040 میلادی (قمری) بر اثر سیل در قرن بیستم بازسازی شد. مسجد حرم و تخریب آن این بنا کاملاً مستحکم است، بنابراین تا کنون به همین شکل پابرجا مانده است.

داخل خانه خدا چگونه است؟

خانه خدا فقط دو بار در سال مانند ماه شعبان و قبل از موسم حج باز می شود تا در مراسم رسمی با آب زمزم و گلاب ناب کاشان شسته شود و یا در دیگر مناسبت های رسمی که پادشاهان، سفیران، وزراء هستند. و سران کشورها متفاوت بیایند، این در به روی آنها باز خواهد شد. در این مراسم رسمی و یا در جریان مرمت و بازسازی خانه خدا، عکس های متعددی از داخل آن گرفته شد.

آنچه از تصاویر برمی آید این است که کعبه از داخل نور چندان خوبی ندارد و برق هم وجود ندارد. از دیوارهای داخلی آن 15 فانوس عتیقه آویزان شده است. فضای داخل کعبه فقط 50 تا 60 نفر را برای نماز در خود جای می دهد.

کتاب هایی نیز در این راستا نوشته شده و از تصویربرداری و تخیل خانه خدا یاد شده است، اما به طور کلی همه اینها به قداست باز می گردد و مانع از کشف عظمت و عظمت خانه خدا می شود، به طوری که اسرار کعبه پنهان بماند زیرا برخی معتقدند این عکس ها احترام به خانه خدا را از بین می برد.

البته اداره خانه خدا اجازه فیلمبرداری و عکسبرداری از خانه خدا را نمی دهد. اگرچه این موضوع از نظر شرعی و شرعی هیچ مانعی ندارد، اما اعتقاد به حفظ ارزش و حرمت خانه خدا هر نوع عکسی از آن را غیرقانونی کرده است.

با این حال، هر ساله وزارت حج عربستان ممنوعیت فیلمبرداری از حرمین شریفین و صحن های آنها را اعلام می کند و از شرکت های مجاز وزارتخانه می خواهد که این ممنوعیت را به زائران خانه خدا اطلاع دهند.فیلمبرداری، فیلمبرداری و عکاسی با هر رسانه ای. .

بر اساس قانون این وزارتخانه آمده است: ممنوعیت فیلمبرداری، فیلمبرداری و عکسبرداری از حرمین شریفین و صحن های آنها با ابزارهای مختلف برای حفظ حرمت این اماکن مقدس و در انجام آن ایجاد فضای عبادی است. و برای زیارت خانه خدا بندگی خدا در نظر گرفته شده است و مسجد النبی فراهم شده است. فیلمبرداری از داخل حرم مطهر باعث تشویق، جمعیت و نگرانی می شود.

در ادامه این قانون آمده است: روزنامه ها، خبرگزاری ها و رسانه ها موظفند با نصب پوستر و پخش بروشور در اماکن اسکان زائران، زائران را آگاه کرده و اقدام کنند.

داخل خانه خدا چگونه است؟

فضای داخلی کعبه بارها اصلاح شده است.

کسانی که وارد شده اند آن را به شکل زیر توصیف می کنند:

پس از باز شدن در ورودی، در جلوی آن یک در سنگی سیاه قرار دارد. طول و عرض آن 1.5×1.5 متر است و عمق آن 20 سانتی متر از کف خانه بیشتر است. خانه دو سقف دارد.

ستون ساخته شده از چوب سخت و قطر بزرگ.

50 سانتی متر و ارتفاع 11 متر از سمت جنوب (سمت ناودان کعبه) به سمت شمال قرار گرفته اند. سطح آن با لت هایی به عرض 5 سانتی متر پوشیده شده است که از چوب گرانبهایی به نام ساج ساخته شده است و ستون ها در پایین به شکل مکعب هستند.

اطراف هر ستون را سازه هایی از طلا و نقره مانند دستبند احاطه کرده اند و آیات قرآن بر روی این سازه ها نقش بسته است. در ارتفاع 5 متری بین ستون ها، مفتول های آهنی کشیده شده که هدایای مختلف کعبه از قبیل بشقاب، چراغ و چتر نقره بر روی آنها گذاشته شده است. تعداد این هدایا به 70 عدد می رسد و برخی از آنها بسیار قدیمی هستند.

دیوارهای داخلی تا ارتفاع 4 متر و کف خانه با سنگ خاکستری روبرو بوده و بین ستون اول و دوم جلوی درب خانه جعبه ای به ابعاد 70*100 سانتی متر و یک قرار دارد. یک متر ارتفاع از همین سنگ ساخته شده که دارای در چوبی بسیار زیبایی است. . در داخل آن کلید در بام کعبه، مشک، عنبر و عود نگهداری می شود. آب زمزم را با گلاب دو اجاق کاشان داخل این جعبه مخلوط کرده و سپس مورد استفاده قرار می دهند. جلوی دروازه کعبه و در طرف مقابل به فاصله یک متر از رکن یمانی، سنگ قهوه ای رنگ قرار گرفته است. در بالا به شکل یک محراب گرد. می گویند بعد از فتح مکه، محل نماز پیامبر (ص) بوده است (این مکان تقریباً همان محل شکسته شدن کعبه و تولد حضرت علی (علیه السلام) است). پس از ورود به کعبه، در سمت راست، یعنی روی رکن عراقی، دروازه ای به نام باب الطوبه یا باب علی (علیه السلام) قرار دارد; که مسدود شده است. پشت این در یک راه پله مارپیچ قرار دارد که تا سقف می رسد و پله های آن از نوعی شیشه آبی ساخته شده است. تمام سقف خانه و دیوارها تا ارتفاع 4 متر با پارچه سبز با گلدوزی سفید پوشانده شده است که ((لا اله الا الله)) و (((محمد رسول الله))) دیده می شود و هر دو تغییر می کند. یا سه سال بر دیوارهای شرقی و غربی به ارتفاع 80/1 متر، کتیبه های متعددی حکایت از نوسازی فضای داخلی کعبه در طول سالیان متمادی دارد که قدیمی ترین آنها به سال 629 هجری قمری باز می گردد. س و جدیدترین آنها 1417 ق. پی در حال نشان دادن است.

داخل کعبه چراغی نیست و چون در بسته است، بسیار گرم است. هنگام باز کردن در، با سیستم های تهویه مطبوع قدرتمند که آن را روی راه پله های هوشمند با بازوهای الکتریکی قدرتمند خنک می کند. و هوای تازه را به کعبه می آورد.

اینها شرح مشاهدات افرادی است که بخت زیارت کعبه را داشتند.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=32893

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.