• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
5

حدود 2.5 میلیون نفر در شهرهای جدید کشور ساکن هستند

  • کد خبر : 35128
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹
حدود 2.5 میلیون نفر در شهرهای جدید کشور ساکن هستند

اخبار اقتصادی – سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید کشور با اشاره به وجود 21 شهر جدید در کشور گفت: تا به امروز حدود 2.5 میلیون جمعیت در شهرهای جدید کشور ساکن هستند.

به گزارش اخبار اقتصادی سعید غفوری رئیس هیئت مدیره و سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید کشور در حاشیه مراسم واگذاری زمین رایگان به مشمولین طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان اصفهان که همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر برگزار شد اظهار کرد: شهرهای جدید از زمان آغاز به کار تا کنون در قالب 21 شهر جدید و 19 شرکت در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه تا به امروز حدود 2.5 میلیون جمعیت در شهرهای جدید کشور ساکن هستند گفت: خدا را شاکریم که شهر جدید بهارستان شکل گرفته است و حدود 110 هزار نفر جمعیت دارد.

رئیس هیئت مدیره و سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید کشور در خصوص طرح های حمایتی که در شهرهای جدید اجرا و یا در دست اجرا است بیان کرد: در قالب طرح مسکن مهر حدود 400 هزار واحد را چه در قالب مسکن مهر و چه در قالب طرح های خودمالکی و حمایتی پیگیری کردیم.

وی افزود: در طرح نهضت ملی مسکن نیز برای 135 هزار واحد تامین زمین انجام شده و عملیات اجرایی حدود 124 هزار واحد آغاز شده است.

غفوری عنوان کرد: تا کنون برای طرح جوانی جمعیت 2 پویش از سوی وزارت راه و شهرسازی انجام شده که اکنون پویش مهدوی در بازه زمانی دهه فجر لغایت میلاد با سعادت امام زمان (عج) در حال اجرا است.

وی افزود: در شهر جدید بهارستان متقاضیانی که برای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و متقاضیان 4 فرزند زیر 20 سال پالایش شدند حدوداً 700 خانوار هستند و امروز مفتخریم که به حدود 464 خانوار زمین تحویل می دهیم.

رئیس هیئت مدیره و سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید کشور خاطرنشان کرد: برای 27 نقطه ساحلی در سواحل خلیج فارس و دریای عمان مطالعات انجام شده و هفته گذشته نیز 2 شهر جدید را شروع کردیم.

وی ابراز امیدواری کرد: که عملیات اجرایی سایر شهرهای جدید ساحلی را بتوان با مشارکت بخش خصوصی و هم پیوندی با استان های دیگر پیش برد.

منبع آریا نیوز

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=35128

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.