• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
2

جوان‌های ثروتمند ایرانی می‌خواستند پارس خودرو بخرند

  • کد خبر : 38187
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۹
جوان‌های ثروتمند ایرانی می‌خواستند پارس خودرو بخرند

به گزارش اخبار اقتصادی، موضوع واگذاری خودروساز بزرگ ایرانی به معضلی بزرگ برای دولت تبدیل شده است. از یک طرف، فقط بخش خصوصیات می خواهد خودروسازان دولتی را بخرد. اگرچه این ویژگی بزرگترین چالش اقتصاد کشور است. به عنوان مثال، اگر خودروسازان دولتی از ابتدا خصوصی بودند، امروز از رقابت خارج می شدند یا محصولات با کیفیت تولید می کردند.

بنابراین در شرایط فعلی اگر قرار است مشکل بازار خودرو ایران حل شود باید به طور کامل به بخش خصوصی واگذار شود.

با توجه به اینکه این روزها صحبت از یک میلیاردر ایرانی است که سرمایه گذاری زیادی در خارج از کشور دارد و حتی تمایل خود را برای خرید باشگاه پرسپولیس نشان داده است. فرزاد وجیهی تریدر نامی شناخته شده در بازارهای مالی جهان است که به دلیل معرفی خود به عنوان یک وطن پرست، اصرار به سرمایه گذاری در ایران دارد.

با توجه به اینکه دولت بارها درخواست بخش خصوصی برای خرید مردم شمال آفریقا را نادیده گرفته است. در حال حاضر گفته می شود واگذاری پرسپولیس به بانک های شهر، ملت، صادرات، تجارت، اقتصاد مدرن و رفاه قطعی شده است. این خودش جای خودش را دارد اما اگر زیاد باشد چون این بانک ها عمدتا زیانده هستند. چگونه می خواهند یک تیم کامل برای مدیریت سرگرمی که نیاز به سرمایه گذاری کلان دارد و این در حالی است که متقاضی یک شرکت خصوصی با سرمایه گذاری کلان داشته است و چرا خصوصی سازی واقعی رخ نمی دهد، این نشان می دهد که قدرت تجار، نه ? هرچقدر هم که به دست مافیا نمی رسد با توجه به این مسائل و شایعه خرید احتمالی پارس خودرو توسط فرزاد وجیهی که به تازگی در فضای مجازی مطرح شده است، با او صحبت کردیم.

جوان‌ترین ثروتمند ایرانی با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر محصولات خودرویی ایران از طریق چین عرضه می‌شود که در بازارهای غیر از ایران حرفی برای گفتن ندارد، گفت: مردم ایران شایسته استفاده از خودروهای باکیفیت هستند و این کار تنها با استفاده از این خودرو امکان‌پذیر است. سرمایه گذاری بخش خصوصی.” این امر به این دلیل حاصل می شود که دولت در تولید رقابتی کارایی چندانی ندارد.

وی با اشاره به اینکه در خانواده خودروساز بزرگ شده ام، افزود: صنعت خودرو اگر سرمایه و تکنولوژی داشته باشد می تواند محصولات باکیفیتی بسازد. خودروسازی مثل پارس خودرو که روزگاری حرفی برای گفتن داشت، حالا زیر سایه وضعیت این شرکت به سر می برد و زیان هایش آنقدر زیاد شده که مدیریت این شرکت امیدی به آینده اش ندارد. با این حال، من می خواهم این شرکت را با قیمت رقابتی خریداری کنم.

وجیحی با تاکید بر اینکه مافیا از واگذاری شرکت ها و باشگاه های دولتی به بخش خصوصی جلوگیری می کند، تصریح کرد: اگر عده ای اجازه دهند، نه تنها یک صنعت خودروسازی خصوصی خوب، بلکه یک باشگاه فوتبال در سطح اروپایی نیز خواهیم داشت مردم به خاطر منافع شخصی خواهان خصوصی سازی در ایران نیستند. به همین دلیل بود که من را از واگذاری باشگاه پرسپولیس منع کردند در حالی که من برای این باشگاه برنامه ای داشتم که می توانست آن را به منچستر ایران تبدیل کند.

وجیحی با بیان اینکه قصد دارم با بزرگترین شرکت اروپایی برای خرید فرانچایز یک محصول انحصاری در ایران قرارداد ببندم، گفت: معتقدم روش مونتاژ در خودروسازی به سرنوشت خودروسازان داخلی دچار خواهد شد. به همین دلیل نباید تنها با سرمایه گذاری زیاد و خرید امتیاز یک خودروی به روز با تمامی آپشن های با کیفیت به مردم خدمت کرد. بلکه مسیری را برای توسعه صنعت خودرو ایجاد کرد تا سایر تولیدکنندگان ایرانی بتوانند بر اساس همین مدل محصولات بهتری تولید کنند.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38187

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.