• امروز : پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
3

جلیلی کاندیدای انتخاباتی دلارزادایان در بازار ارز شد

  • کد خبر : 40382
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۸
جلیلی کاندیدای انتخاباتی دلارزادایان در بازار ارز شد

سه شنبه قاضی زاده و پزشکان در بازار ناراحت بودند، چهارشنبه جلیلی و قالیباف/ معامله گران می گویند بازار ارز فرسایشی است و ارزش معامله ندارد/ تعطیلات عید قربان مورد توجه معامله گران است/ جلیلی به عنوان کاندیدای دلارزادایان در بازار ارز/ چرا چهارشنبه برای بازار داخلی مهم بود؟

بازار ارز و سکه تفاوت چندانی با روزهای گذشته نداشت و تنها تفاوت آن حرکت شمش طلا پس از نشست فدرال رزرو بود. همانطور که دیروز در «کاف بازار» گفتیم، چهارشنبه روز حساسی برای بازارهای جهانی بود. اول، چهارشنبه جلسه ماهانه فدرال رزرو بود، دوم، نرخ تورم ایالات متحده منتشر شد، و در نهایت، ما سخنرانی پاول در مورد نرخ بهره را داریم. پس از انتشار این داده ها، بازار جهانی دچار نوسان شد. قیمت طلا افزایش یافت و شاخص دلار کاهش یافت. همچنین با انتشار آمار تورم از آمریکا، قیمت بیت کوین که در ابتدای روز تقریباً سه هزار دلار کاهش یافته بود، این افت را جبران کرد و به بالای 69 هزار دلار بازگشت. البته بیانیه پاول ساعت 21:30 به وقت تهران منتشر می شود که برای بازار اهمیت بیشتری دارد.

نوسانات بازارهای جهانی در چهارشنبه شب بازار داخلی را نیز تحت تاثیر قرار داد. قیمت طلای ذوب شده در معاملات شبانه نزدیک به 100 هزار تومان افزایش یافت و به حدود 14 میلیون و 400 هزار تومان رسید، قیمت سکه با 100 هزار تومان افزایش در 40 میلیون و 200 هزار تومان بسته شد. قیمت ارز رفاه روز چهارشنبه با اختلافی نزدیک به یک میلیون نسبت به بازار با قیمت 39 میلیون و 270 هزار تومان به فعالیت خود پایان داد.

قیمت دلار هرات روز چهارشنبه از 59 هزار تومان آغاز شد و در ابتدا با صحبت های مثبت سعی کرد با توجه به باز شدن درهم به سمت مقاومت حرکت کند. اما با روند نزولی درهم، قیمت دلار هرات نیز این کانال را از دست داد و روی 58 هزار و 850 تومان بسته شد. قیمت دلار هرات این بود که قیمت دلار فردا کمتر از دلار نقدی بود.

به گفته تاجران، بازار دلار تحت تاثیر نوسانات آنا طلا قرار نگرفت و در زمان افزایش قیمت آنا، قیمت دلار هرات تلاش کرد تا به سمت 58500 تومان حرکت کند. اما بعدها که هیجان بازار انس فروکش کرد و قیمت تعدیل شد، حرکت نزولی هرات متوقف شد. این دسته از معامله گران به حرکت نوسانی طلا و دلار اعتقاد دارند.

قیمت درهم امارات از 16 هزار و 100 تومان آغاز و با کاهش 16 هزار و 40 تومانی به پایان رسید.

معامله گران می گویند که به دلیل انتخابات عمق بازار کاهش یافته و به همین دلیل قیمت دلار در رنج و فرسایش است. از نظر آنها این بازار ارزش معامله را ندارد. البته گروهی با القای این که احتمال کاهش از احتمال افزایش کمتر است، سعی کردند خریدار آماتور را وارد بازار کنند.

در روزهای گذشته اشاره کردیم که بازار به شعارهای انتخاباتی نامزدها نگاهی جزئی دارد. صحبت های روز چهارشنبه قالیباف درباره بازار مسکن جالب بود. محمدباقر قالیباف وعده داد که یک کارگر و کارمند باید ۷.۵ سال با تمام درآمدش خانه بخرد. اولین وعده تولیدکننده فرش واردات خودرو بود.

صحبت های سعید جلیلی هم در بازار دست به دست شد. سعید جلیلی گفت: برخی باعث شدند کشور مذاکره با آمریکا و اروپا را سال‌ها به تاخیر بیندازد. راهی را طی کردند که نتیجه ای نداشت. علاوه بر این توئیتی در مورد این کاندیدای انتخاباتی در بازار منتشر شد که در آن نوشته شده بود سعید جلیلی با یاسر جبرائیلی چهره معروف بازار دیداری مشترک داشته و نتایج خوبی از این دیدار به دست آمده است. فعالان بازار با این توییت گفتند کاندیدای انتخاباتی دلارزادایان نیز مشخص شد.

هدف بازار این بود که بازارهای همجوار از شنبه به تعطیلات عید قربان بروند و هر کدام حداقل یک هفته تعطیل باشد. تاجران توصیه می کنند که معاملات خود را با در نظر گرفتن عدم تسویه در بازار برای درهم، دلار هرات و دلار سلیمانیه مدیریت کنند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=40382

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.