• امروز : پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
0

افت 83 درصدی شاخص صنایع عمده بورس / نقشه کارایی صنایع بورسی در مهر 1403

  • کد خبر : 45613
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۹
افت 83 درصدی شاخص صنایع عمده بورس / نقشه کارایی صنایع بورسی در مهر 1403

اکوایران: بورس اوراق بهادار تهران در مهرماه امسال شاهد کاهش تراز 25 صنعت در بین 30 صنعت بزرگ بورس بود. به عبارت دیگر 83 درصد از شاخص های صنعت بورس دچار افت شدند.

اخبار اقتصادی، بورس اوراق بهادار تهران مهرماه را با روند صعودی شاخص های سهام آغاز کرد. شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در ابتدای مهرماه 2 میلیون و 97 هزار و 75 واحد بود. در هفته اول مهر، مانده شاخص کل به 2 میلیون و 155 هزار واحد و ارزش معاملات خرد به 6 هزار و 181 میلیارد تومان افزایش یافت.

با افزایش ریسک سیستماتیک بازار سهام به دلیل تشدید تنش های نظامی در خاورمیانه، بورس تهران هفته دوم مهرماه را با روند نزولی آغاز کرد و شاهد افزایش سقف دامنه نوسان قیمت ها بودیم. در 1 درصد بازار تا نیمه سوم هفته سوم مهرماه به دلیل تشدید محدودیت دامنه نوسان قیمت راکد بود و بخشی از فشار معاملات هیجانی برای حمایت از شاخص کل در محدوده 2 میلیون و 90 هزار واحد تخلیه شد. . هفته چهارم مهر با افزایش دامنه نوسانات تا 3 درصد همراه بود اما با تشدید تنش ها در منطقه و جهش قیمت جهانی اونس، بورس تهران بار دیگر با ریزش سهام مواجه شد. قیمت ها؛ با این تفاوت که این بار خبری از ترمز یک درصدی دور پیچ نبود.

در نهایت شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با 91 هزار و 617 واحد کاهش (4.4 درصد) به سطح 2 میلیون و 7 هزار واحد رسید و شاخص هم وزن نیز با 23 هزار و 830 واحد کاهش (3.5 درصد) به سطح 2 میلیون و 700 واحد رسید. سطح 665937 واحد کاهش یافت.

صنعت تامین برق و گاز در اکتبر 1403 پیشرو در بهره وری شد!

شاخص صنعت بورس در این ماه دو دوره نوسان و یک دوره رکود داشت. در بین 30 صنعت برتر بورس اوراق بهادار تهران، شاخص 25 صنعت در مهرماه کاهش یافت. در حالی که روند شهریور امسال خلاف این روند را نشان داد. با توجه به افت 4.4 درصدی شاخص کل و 3.5 درصدی شاخص هم وزن بورس اوراق بهادار تهران در مهرماه، عملکرد شاخص 11 صنعت بهتر از شاخص کل هم وزن بود و 3 صنعت نسبت به میانگین بازدهی متوسط ​​داشتند. عملکرد شاخص جهانی و هم وزن. از سوی دیگر شاخص صنعت 16 نسبت به شاخص کل زیان بیشتری داشت.

شاخص صنعت برق و گاز با رشد 5.8 درصدی بهترین عملکرد ماه را به ثبت رساند و پس از آن شاخص خرده فروشی، محاسباتی و صنایع معدنی فلزی قرار گرفت.

از سوی دیگر، شاخص صنعت فرآورده های فلزی در مهرماه امسال با افت 14 درصدی تراز ضعیف ترین عملکرد را داشت و پس از آن، صنایع فرآورده های نفتی، لاستیک، خودرو، قطعه سازی و اطلاعات و ارتباطات قرار گرفتند.

پایان ماه عسل دولت در بورس

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=45613

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.