به گزارش اخبار اقتصادی، بورس اوراق بهادار تهران در آخرین روز معاملاتی 29 شهریور ماه، موجودی کاهش کمتری داشت شاخص عمومی وزن برابر به نسبت کاهش تعادل شاخص عمومی بود. سقوط در تعادل شاخص های اصلی بورس اوراق بهادار معاملات روز چهارشنبه ضعیف بود. تغییرات منفی جزئی شاخص های سهام در معاملات هفته گذشته نشان می دهد که سطح مقاومتی 2 میلیون و 100 هزار واحدی از قدرت بالایی برخوردار است.

با کاهش شدت جریان خروجی. پول واقعی در سپتامبر؛ به نظر می رسد تنها دلیل اصلی توقف شاخص های بورس، چشم انداز ضعیف اقتصادی صنایع و بازارهای موازی باشد. در روزهای معاملاتی اخیر شاهد مقاومت شدید سهام سبک بازار در برابر کاهش قیمت نمادهای شاخص بودیم.

در روز چهارشنبه، در حالی که دو شاخص اصلی بازار تبادل تهران ریزش تراز داشت و شکاف کارایی این شاخص حکایت از سقوط جدید دارد شاخص عمومی شاخص کل و وزن برابر داشتند سپاه کادت نظامی ایران برای دومین روز متوالی عملکرد متفاوتی داشت و افت شاخص هم وزن در این بازار بیش از شاخص عمومی بود. آخرین روز معاملات برای شاخص های اصلی. سپاه کادت نظامی ایران هم همه قرمز بود. در میان شاخص های عمده فرابورسی، شاخص بازار اول با افت 35 درصدی کمترین عملکرد و شاخص بازار دوم بیشترین عملکرد را به خود اختصاص دادند. سپاه کادت نظامی 2700 درصد موجودی تعلق گرفت.

در میان شاخص صنایع، دیگر صنعت محصولات معدنی غیرفلزی با 14.8 میلیارد تومان خودنمایی می کند. پول واقعی را وارد کنید بالاترین مقدار پول واقعی را وارد کنید بین صنایع ثبت شده است. صنعت انبوه سازی با 9.8 میلیارد تومان و صنعت حمل و نقل با 6.4 میلیارد تومان در جایگاه های زیر قرار گرفتند. از سوی دیگر صنعت بانک و موسسات اعتباری با 50.8 میلیارد تومان فروش پول واقعی بیشترین کاهش ملک در صنعت فرآورده های نفتی با 43.1 میلیارد تومان و صنعت ثبت شد. فلزات پایه در 35.3 میلیارد تومان، سایر صنایعی بودند که بیش از دارایی واقعی خود ضرر کردند.

30 درصد از سود بازار سهام از فلزات است.

روند بازار سهام در 30 روز گذشته

بورس مدتی است که رکود شدید معاملاتی را تجربه می کند و حتی با ورود سیگنال های مثبت به بازار، شاهد رشد قابل توجهی در ارزش معامله ما عاقل نبودیم. میانگین هفته گذشته ارزش معامله نقدینگی روزانه با 4.4 درصد کاهش نسبت به میانگین هفته سوم شهریور به 4.69 میلیارد تومان رسید. نتیجه جریان پول واقعی در هفته دوم شهریور 584 میلیارد تومان منفی و در هفته دوم یک هزار و 837 میلیارد تومان بود. در آخرین هفته سپتامبر آنها جریان خواهند داشت پول واقعی 874 میلیارد توکن منفی وجود داشت.

جریان پول واقعی در سه روز معاملاتی گذشته منفی و در این مدت 983 میلیارد پول واقعی بوده است بورس اوراق بهادار بیرون است. از سوی دیگر، در این مدت، جریان پول واقعی به صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت نوسانات زیادی داشت و پس از برداشت پول از این صندوق‌ها در سه روز معاملاتی ابتدای هفته گذشته، 360 میلیارد تومان پول واقعی بود. روز چهارشنبه به موقعیت های سرمایه گذاری با درآمد ثابت اضافه شد.

ارزش صف های خرید سهام از پایان هفته دوم شهریورماه کاهش یافت و به کمتر از 90 میلیارد تومب رسید. در هفته سوم شهریور ماه ارزش صف های خرید افزایش یافت و با کاهش ارزش صف های فروش مواجه شدیم. در هفته پایانی شهریور، دو طرف صف خرید و فروش با عقب نشینی مواجه شدند و ارزش این دو معیار کاهش یافت. روز چهارشنبه ارزش صف های سهام 30 درصد کاهش یافت و ارزش صف های فروش 7 درصد رشد کرد. با این تفاسیر ارزش صف های فروش به 178 میلیارد تومان افزایش و ارزش صف های خرید به 105 میلیارد تومان کاهش یافت.

در آخرین روز معاملاتی، سرانه خرید هر کد رویال از 21.2 میلیون تومان در روز سه شنبه به 21.9 میلیون تومان افزایش یافت. فروش سرانه هر کد رویال کاهش یافت و از 25.5 میلیون تومان در روز سه شنبه به 23.8 میلیون تومان رسید. با این سخنان، شکاف سرانه خرید و فروش همچنان بر فروشندگان واقعی سنگینی می کند، اما از شدت این شکاف کاسته شده است. نسبت نماد نقشه بازار نیز نشان می دهد که پس از شنبه هفته قبل که شاخص های سهام رشد کردند. نمادهای قرمز بین 60 تا 65 درصد بازار را پوشش می دهند.

پیش بینی تبادل شنبه

با توجه به روند معاملات چند روز گذشته، قیمت های جهانی و اخبار موثر بر روند معاملات؛ معاملات روز شنبه همچنان به رکود معاملات در روزهای اخیر ادامه می دهد که تا سطح 3.383 میلیارد تومان نیز نزول کرد. تحریم های جدید اروپا علیه ایران، بازگشایی سوئیفت برای مبادله ۶ میلیارد دلاری ایران، حواشی هفتاد و هشتمین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل، حرکت جریان پول واقعی در تولید انبوه و در صنایع قند. تبادل تهران، رشد شاخص‌های ضعیف سهام با حاکمیت رکود در معاملات، چشم‌انداز ضعیف برای بازارهای موازی مانند طلا و ارز بازار آزاد و جلسه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی و رشد سریع قیمت نفت در روزهای اخیر از نشانه های مهم. بورس اوراق بهادار امروز شماره گذاری شده است.

قاضی صنعت پتروشیمی کیست؟

به این ترتیب پیش بینی می شود که بورس اوراق بهادار امروز ارزش معامله دارای خرد در سطح 3 تا 5 است. بورس اوراق بهادار تهران امروز احتمالاً روز را با تعادل ضعیف رشد در شاخص های اصلی آغاز خواهد کرد. احتمال بازدهی مثبت از شاخص‌های عمده سهام و عملکرد بهتر شاخص کل هم وزن نسبت به شاخص کل در پایان معاملات امروز زیاد است. انتظار می رود جریان پول واقعی به سهام برای معاملات امروز منفی اما اندک باشد. پول واقعی را وارد کنید آنها همچنان صندوق های درآمد ثابت خواهند بود. رتبه خریداران سهام افزایش می یابد و احتمال افزایش جزئی در رتبه فروشندگان سهام وجود دارد. احتمالا در پایان معاملات امروز سرانه خرید هر کد رویال در سطح 22 میلیون تومان و سرانه فروش بالای 21 میلیون تومان خواهد بود. سپاه کادت نظامی در مقایسه، تهران احتمالاً رشد تراز کمتری در شاخص های اصلی خود دارد. تبادل دارند؛ اما احتمال شکاف عملکردی بین شاخص کل و فرابورس هم وزن افزایش خواهد یافت.

photo_2023-09-20_17-11-17