• امروز : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
0

آشنایی با انواع آلاچیق ویلایی و راهنمای خرید

  • کد خبر : 45593
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۲
آشنایی با انواع آلاچیق ویلایی و راهنمای خرید

گفتنی است که با ساخت آلاچیق در ویلا، خانه باغ و فضای باز، علاوه بر زیباتر شدن تبدیل به مکانی خاص و دنج برای سرگرمی، استراحت و گذراندن اوقات فراغت می‌شود؛ از سویی دیگر فضایی مناسب برای قرار دادن یک میز غذاخوری یا تعدادی صندلی فضای باز است تا بتوانید به همراه خانواده و دوستان برای سرو غذا یا خوردن عصرانه‌ای دلپذیر، جمع شده و لحظات شادی را سپری کنید. در ادامه انواع آلاچیق ویلایی را نام می‌بریم:

آلاچیق مدرن

یکی از آلاچیق‌های رایج و عام پسند، آلاچیق مدرن است که در طرح‌های مختلفی قابل اجرامی‌باشد؛ طراحی این مدل محدودیتی نداشته و با کمی خلاقیت و ایده پردازی می‌توان مدل خاص را برای ویلا، خانه باغ یا حتی روف گاردن تهیه کرد. ساختار آن از متریال‌های مختلف بوده اما فلز از پر تقاضاترین آنها است. طراحی آن نیز به صورت مینیمال انجام می شود و نیازی به هزینه‌های اضافی برای تزئینات نیست. برای روشنایی و نورپردازی آلاچیق‌های مدرن فقط می‌توان از چراغ های آویز و سقفی مدرن استفاده کرد به همین خاطر اجرای نورپردازی این آلاچیق‌ها از بقیه سبک‌ها زیباتر است. برای چیدمان داخل آلاچیق مدرن از میز و صندلی ویلایی متناسب با مدل آلاچیق میتوان استفاده کرد و آلاچیق را به مرکز کانونی حیاط ویلا تبدیل کرد.

آلاچیق سنتی

یکی از قدیمی‌ترین نوع آلاچیق‌ها، آلاچیق سنتی است که به عنوان آلاچیق ایرانی نیز شناخته می‌شود. ساختار آلاچیق کلاسیک غالباً از چوب است اما گاهی از دیگر متریال‌ها نیز استفاده می‌شود. طراحی آن به صورت مربع، شش ضلعی، هشت ضلعی و.. است و سقف آن هم معمولاً شیب دار است؛ از این رو در روزهای بارانی بسیار مطمئن است. نورپردازی ساده و کم هزینه‌ای دارد و برای روشنایی آن می‌توان به یک لامپ بسنده کرد.

آلاچیق فلزی باغی

آلاچیق فلزی

از دیگر آلاچیق‌های مدرن و زیبا می‌توان به آلاچیق فلزی اشاره کرد که هم باعث زیبایی و جذابیت محیط شده و هم ارزش ملک شما را بالا می‌برد. ساختار این مدل معمولاً ساده به نظر آمده و تنها با چهار ستون امکان پذیر است اما با کمی خلاقیت می‌توان کارایی و زیبایی آن را بیشتر کرد. آلاچیق فلزی از دوام بالایی برخوردار است و با گذر زمان نیاز به تعویض و تعمیر ندارد از این رو بسیاری از هتل ها، رستوران ها، پارک ها خانه های ویلایی یا آپارتمان ها، روف گاردن و… از این نوع آلاچیق استفاده می کنند.

آلاچیق شیشه ای

یکی دیگر از مدل‌های مدرن آلاچیق‌های شیشه ای هستند که در تمام فصول و همه‌ی مکان‌ها با هر متراژی کارایی دارند. طراحی این آلاچیق معمولا پوشیده و مانند یک اتاقک کوچک است؛ همچنین دید کامل و واضحی دارند به همین دلیل بسیار پر طرفدار هستند. در ویلاها هم برای دوری از گرما و سرما و حتی حشرات موذی بسیار کارآمد می‌باشند.

انواع آلاچیق چوبی مدرن

آلاچیق چوبی

یکی از بهترین آلاچیق‌ها، آلاچیق چوبی است که با هر نوع شرایط آب و هوایی سازگار است. آلاچیق‌های چوبی به شما فرصت دید و تسلط کامل بر اطراف را می‌دهند. لازم به ذکر است که برای ساخت آلاچیق چوبی نیازمند صرف هزینه‌ی بالا و به کار گیری نیروی کار زیاد نیستید.

آلاچیق سیمانی

آلاچیق سیمانی یکی از آلاچیق های سنتی و قدیمی است که در هر ابعادی که بخواهید ساخته می‌شود. ساختار این مدل را می‌توان با دیگر متریال‌هایی چون : چوب، سنگ، آهن و.. ترکیب کرده و سبکی دلخواه طراحی کرد. به همین دلیل طرفداران این مدل معمولاً افرادی هستند که به دنبال ایده‌های متنوع می‌باشند. می‌توانید این آلاچیق را کنار استخر یا روی استخر بنا کنید؛ استفاده از فایرپیت هیزمی کنار یا داخل آلاچیق سیمانی آن را زیباتر و کاربردی‌تر می‌کند. طراحی آلاچیق سیمانی را می‌توان به شکل مربع، مستطیل، دایره و .. و به دو صورت باز و بسته انجام داد.

آلاچیق سنگی

آلاچیق سنگی به آلاچیقی گفته می‌شود که تمام قسمت‌های آن به جز سقف از سنگ ساخته می شود؛ طراحی این آلاچیق بسیار متنوع بوده و زیبایی منحصر به فردی دارد، به همین دلیل بسیاری از خانه‌های ویلایی و باغ‌ها برای محوطه ‌سازی از این نوع استفاده می‌کنند. این نوع آلاچیق زیبا هم از نوع ترکیبی بوده و با دیگر متریال‌ها قابل ترکیب است. نا گفته نماند که معمولاً  اکثر آلاچیق‌های سنگی دارای باربیکیو ویلایی هستند که در زمان ساخت می‌توان آن را طراحی کرد زیرا متراژ این آلاچیق‌ها بالا بوده و به دلیل دارا بودن سقف بهترین انتخاب برای گذاشتن تجهیزاتی چون : مبلمان فضای باز ، تاب ویلایی و… هستند.

آلاچیق حصیری

طراحی آلاچیق‌های حصیری معمولاً از چوب و فلز است؛ چوب‌هایی مانند بامبو که هم مقاوم هستند و هم جلوه‌ی زیبایی دارند برای ساخت استفاده می‌شوند؛ اصولاً در متراژهای کوچک ساخته می‌شوند و نسبت به دیگر متریال‌ها نیازمند وقت و هزینه کمتری هستند.

نتیجه‌گیری

به یکی از انواع سازه‌هایی که از آن به عنوان سایبان و محلی برای نشستن در محیط‌های باز از جمله : ویلاها، پارک‌ها، حیاط منازل و … استفاده می‌شود آلاچیق می‌گویند. سقف آن معمولاً گسترده و گنبدی شکل بوده و فضایی نیمه باز دارد.

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=45593

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.