• امروز : پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
0

واردات کالاهای اساسی بیشتر، با هزینه کمتر

  • کد خبر : 45626
  • ۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۳:۲۰
واردات کالاهای اساسی بیشتر، با هزینه کمتر

اکوایران: جزئیات ترخیص 20 کالا در 7 ماهه امسال نشان می دهد که 14 میلیون و 15 هزار تن کالا به ارزش 8.6 میلیارد دلار از گمرکات کشور ترخیص و وارد کشور شده است. این میزان از نظر وزنی 5.6 درصد افزایش و از نظر ارزشی 6.4 درصد کاهش داشته است.

اخبار اقتصادی؛ بر اساس آمار گمرک در 7 ماهه امسال 14 میلیون و 15 هزار تن انواع محصولات اساسی به ارزش 8.6 میلیارد دلار از گمرک ترخیص و وارد کشور شد. این میزان کالاهای اساسی وارداتی نسبت به سال گذشته از نظر وزنی 5.6 درصد افزایش و از نظر ارزشی 6.4 درصد کاهش داشته است.

بیشترین و کمترین افزایش.

بر اساس این گزارش، بیشترین افزایش وزن و ارزش در بین واردات کالاهای اساسی مربوط به واردات «آرد سویا» و «گوشت قرمز سبک داغ» و بیشترین کاهش وزن و ارزش مربوط به واردات «گندم» بوده است. و «انواع روغن خوراکی».

گزارش گمرک همچنین نشان می‌دهد که 5 قلم کالایی برتر از نظر ارزشی در این مدت شامل ذرت با یک میلیارد و 615 میلیون دلار، کنجاله سویا با یک میلیارد و 264 میلیون دلار، انواع دانه‌های روغنی با یک میلیارد و 106 دلار است. میلیون دلار، «روغن های خوراکی» با ۸۱۵ میلیون دلار و «برنج» با ۵۷۷ میلیون دلار.

از سوی دیگر، بر اساس این گزارش، از بین 20 قلم کالای اساسی، در این مدت واردات «ذرت»، «انواع دانه‌های روغنی»، «انواع روغن‌های خوراکی»، «برنج»، «جو» پابرجا بوده است. “کاغذ چاپ و تحریر”، “گندم”، “سموم شیمیایی فنی و کودهای شیمیایی” از نظر ارزش نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش و “آرد سویا”، “شکر خام”، “سرد، گوشت قرمز سنگین.” «گوشت قرمز روشن»، «لاستیک سنگین»، «خمیر کاغذ»، «چای خشک»، «حبوبات»، «گوشت طیور»، «انواع تخمه» و «روزنامه‌ها» با افزایش مواجه شدند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=45626

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.