• امروز : پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
0

سکه صعودی و حباب آن نزولی شد

  • کد خبر : 45619
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۱
سکه صعودی و حباب آن نزولی شد

اکو ایران: قیمت سکه و اقلام پولی امروز افزایش یافت اما حباب اقلام پولی امروز در خلاف جهت ارز حرکت کرد و کاهش یافت.

بررسی بازارها نشان می دهد که در حال حاضر شور و شوق بازار را پیشرو است. اما مدتی است که ریسک ها و تنش ها بر اقتصاد ایران حاکم شده و نوسانات ناشی از احساسات بر بازار ارز و بورس سایه افکنده است.

امروز نیز مانند روز گذشته بازار ارز بر اسب نوسانات فزاینده سوار است. پیش از این، سیاست های انقباضی بازارها را در رکود فرو برده بود. افزایش تنش در منطقه بهانه ای برای رشد دلار شد، اما در چنین شرایطی با رکود سایر بازارها، رشد دلار به چشم بازارها رسیده است.

رکود سایر بازارها باعث نوسانات بیشتر دلار شده و صاحبان سرمایه با پوشش سبز بازار ارز و طلا وارد این بازار شده اند. بازار سهام چند سالی است که ضرر می کند و سهامداران را ناامید کرده است و در چنین شرایطی، معامله گران صعودی در بازار ارز مسیر آسان تری برای فعالیت در مسیر صعودی بدون رقیب در اختیار دارند.

امروز دلار تهران به روند صعودی خود ادامه داد و قیمت ها در بازار ارز افزایش یافت. البته رشد کنونی طلا و نفت در سطح جهانی تاثیری بر اشتیاق تجار نداشته است. اوایل امروز، درهم امارات که همین دیروز کانال جدید قیمت را آزمایش کرد، در کانال جدید پیشرفت کرد و حباب آن در محدوده 205 توکن است که نشان می دهد درهم لیدر تجار نیست.

امروز تتر همچنان از دلار تهران عقب است و دلار همتای دیجیتالی خود را پشت سر گذاشته است. خبرگزاری فارس امروز در گزارشی نوشت بر اساس اطلاعات خبرنگار فارس، امروز یکی از روزهایی است که شاهد عرضه گسترده ارز از سوی بازارساز خواهیم بود.

بر اساس این اطلاعات، فرض می شود که بازارساز در هر دو بخش دلار و تتر، ورود قابل توجهی به بازار داشته باشد.

خبر فوق در بازار ارز و کانال ها دستخوش تغییر شد، اما دلار تهران و تتر هنوز واکنشی نزولی به این خبر نشان نداده اند و مقاومت بعدی دلار، محدوده بی سابقه آن در دهه سوم فروردین ماه امسال است. سال

اونس جهانی طلا به پشتوانه ارز تبدیل شد.

دلار تهران و واحد امامی امروز همگرا شدند و اونس جهانی طلا از این ارز حمایت کرد. تقاضا برای دلار در سایه ریسک های ژئوپلیتیکی، ابهامات گسترده اقتصاد کلان، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و کاهش نرخ بهره توسط بانک های مرکزی جهان افزایش یافته و امروز رکوردی بالاتر از 2750 دلار اما در آن زمان را به ثبت رسانده است. از نوشتن، محدوده 2740 دلار اصلاح شده است.

قیمت سکه و اقلام پولی امروز افزایش یافت، اما حباب اقلام پولی در خلاف جهت امروز ارزها حرکت کرد. حباب سکه امامی در محدوده 25 درصد قرار دارد. حباب گرم سکه بیشترین کاهش را در بین ارزها داشت و با افت 6 درصدی به محدوده 60 درصد رسید. این سطح حباب کمترین حباب سکه از 30 می است.

داستان جدیدی نیست، روند نزولی بازار سهام به پایان نرسیده است

خاموشی بورس تهران ادامه دارد و ادامه سری نزولی بورس تهران چیز جدیدی نیست. برداشت پول واقعی از بورس تهران ادامه دارد و امروز به 396 میلیارد تومان می رسد.

صندوق های با درآمد ثابت امروز ورود پولی واقعی داشتند اما صندوق های طلا بیشترین ورود پول واقعی را در محدوده 520 میلیارد تومان ثبت کردند.

امروز ارزش معاملات در صندوق های طلا به 2.6 میلیارد تومان رسید که دومین ارزش معاملات در سال جاری است. هر دو رکورد مربوط به هفته جاری است.

شاخص کل در محدوده دو میلیون و 70 هزار واحد قرار دارد و دامنه دو میلیون و 37 هزار واحد کمترین سطحی است که شاخص کل از اردیبهشت 1402 تاکنون به آن رسیده است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=45619

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.