• امروز : پنجشنبه, ۳ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
0

نماینده دولت در سایه مسعود پزشکان را معرفی کرد! / پول دولت کجاست؟

  • کد خبر : 45616
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۳
نماینده دولت در سایه مسعود پزشکان را معرفی کرد! / پول دولت کجاست؟

به گزارش اخبار اقتصادی، علیرضا زندیان، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده مردم بیجار در مجلس دوازدهم در واکنش به اقدام خیرخواهانه بانک ها برای دریافت سود مشارکت از متقاضیان. مسکن ملی تصریح کرد: بانک ها به دولت سایه تبدیل شده اند و این مشکل به دلیل عدم نظارت کافی است بانک مرکزی است

وی با اشاره به اهداف اصلی طرح ملی مسکن تصریح کرد: این طرح از اهداف اصلی خود فاصله گرفته است. از ابتدا فرض بر این بود که این خانه ها برای اقشار کم درآمد ساخته شود، اما آیا تنها با زمین رایگان و ارزان دولت می توان ساختمانی ساخت؟ قطعاً اینطور نیست، بنابراین نیاز به همکاری بانک ها وجود دارد زیرا تاکنون همکاری مناسبی را شاهد نبوده ایم.

زندیان افزود: در مجلس یازدهم قانون اصلاح بانک مرکزی را به تصویب رساندیم اما ظاهراً فقط چند نام تغییر کرده است مانند شورای تامین پول و اعتبار که به هیات عمومی بانک مرکزی تغییر نام داد و هیچ در حوزه نظارت بر بانک ها به ویژه بانک های دولتی رخ داده است».

زندیان خاطرنشان کرد: بانک هایی که نمی توانند و یا تحت تأثیر اراده خود نمی خواهند مطالبات خود را از سیستم ها و نهادهای دولتی پس بگیرند، بلکه با متقاضیان مسکن ملی که عمدتاً از اقشار ضعیف جامعه هستند، برخورد ناعادلانه می کنند. همان مطالبات بازیابی نشده است که تراز آن را منفی کرده است.

وی تاکید کرد: به نظر من مجلس باید یک بار برای همیشه از بانک های دولتی تحقیق کند.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=45616

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.