• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

جزئیات 1403 نرخ پزشکی منتشر شد. ویزیت پزشکان عمومی 126 هزار ویزیت

  • کد خبر : 37972
  • ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۴
جزئیات 1403 نرخ پزشکی منتشر شد.  ویزیت پزشکان عمومی 126 هزار ویزیت

معاون وزیر بهداشت جزئیات یک هزار و 403 هزینه درمانی را اعلام کرد.

اخبار اقتصادی، سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت درباره عوارض تشخیص پزشکی 1403 گفت: امروز عوارض پزشکی توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد و مبنای قانونی آن 1403 خواهد بود.

وی در خصوص جزئیات نرخ ویزیت پزشکی در سال 1403 با بیان اینکه گاهی در فضای مجازی نرخ هایی اعلام می شود که مبنای قانونی ندارد، اظهار کرد: ویزیت ها در بخش های دولتی، خصوصی، دولتی، غیردولتی و خیریه متفاوت است. اما در بخش خصوصی که افراد بیشتری مراجعه می کنند، هزینه ویزیت پزشکان عمومی 126 هزار تومان، پزشکان متخصص 189 هزار تومان، پزشکان فوق تخصص و فلوشیپ 241 هزار تومان، روانپزشکان 251 هزار تومان و متخصصان روانپزشکی 286 هزار تومان است.

اخبار مرتبط

انتقاد رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی به نرخ های جدید پزشکی

اکوایران: نایب رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی از افزایش 35 درصدی عوارض خدمات تشخیص و درمان پزشکی انتقاد کرد.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: همچنین جزء حرفه ای جراحی ها و خدمات (حقوق) برای بخش خصوصی و تمام وقت وابسته های جغرافیایی 101 هزار تومان و برای بخش دولتی 30 هزار تومان است.

کریمی از افزایش متوسط ​​35 درصدی هزینه‌های پزشکی در سال 1403 نسبت به سال 1402 خبر داد و افزود: کمک‌های دولت در این رشد جای قدردانی دارد؛ زیرا هیچ‌گاه و در گذشته افزایش 35 درصدی هزینه‌ها وجود نداشته است.

وی بیان کرد: این رشد هزینه های پزشکی در سال جاری برای حمایت از طول عمر نخبگان انجام شد. اگرچه بحث تورم نیز مطرح است. اما در مقایسه با نرخ تورم، یک تاخیر تاریخی در هزینه های پزشکی داریم. به عنوان مثال در سال 1389 مولفه حرفه ای (حقوق) در بخش خصوصی 36000 تومان بوده که در سال 1400 پس از 10 سال به 52000 تومان رسیده و اندکی افزایش یافته است. در نتیجه دولت در دو سه سال اخیر تلاش کرده تا این تاخیر را جبران کند و اکنون این مولفه حرفه ای به 101 هزار تومب رسیده است. لذا تا حد امکان از نظر تامین منابع این اقدام برای حفظ پزشکان و جامعه نخبگان کشور و جلوگیری از مهاجرت و مهاجرت های کارگری صورت گرفته است.

اخبار مرتبط

خروج نگران کننده کادر پزشکی از کشور/ وضعیت مهاجرت پزشکان چگونه است؟

خروج نگران کننده کادر پزشکی از کشور/ وضعیت مهاجرت پزشکان چگونه است؟

اکوایران: موج مهاجرت در کشور هر روز ابعاد جدیدی به خود می گیرد و این امر پیامدهای منفی بسیاری را برای جامعه به همراه دارد. در این میان نرخ مهاجرت پزشکان و پرسنل بهداشتی نیز رو به افزایش است که تهدیدی بسیار جدی برای نظام بهداشت و درمان و اقتصاد کشور محسوب می شود.

کریمی ادامه داد: رقم K (مولفه حرفه ای) که از 20 هزار تومان به 30 هزار تومان (در بخش دولتی) افزایش یافته است نیز مبنای حق پرستاری است. زیرا پرستاران پرتلاشی که دریافت می کردند نسبت به هزینه های زندگی شان کم بود و این کمک ها برای بازگرداندن کارایی گروه پرستاری تا حدودی انجام شد.

وی در ادامه توضیحاتش گفت: از نظر ویزیت مثلا در سال 1400 ویزیت پزشک عمومی 44 هزار تومان بود و الان به 126 هزار تومان رسیده و در دو سه سال اخیر سه برابر شده است. . اگرچه رقم 126 هزار تومان در مقایسه با هزینه های جاری رقم بالایی نیست، اما دلیل آن تاخیر 10 ساله تعرفه ها است. در مجموع در بحث ویزیت و مولفه تخصصی سعی شده در دو سه سال اخیر دو یا سه برابر شود و این تاخیر تاریخی 10 تا 15 ساله جبران شود تا جامعه پزشکی و پرستاری نیز راضی باشند.

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: این اعداد و ارقام قانونی و مبنای کار اعلام شده است و جامعه پزشکی و کادر بهداشت به آن پایبند هستند و از این پس پرداخت های مردم بر این اساس خواهد بود. که در. شرکت های بیمه نیز از این افزایش نرخ حمایت کامل کرده اند و با منابعی که در اختیار دارند این هزینه ها را پوشش خواهند داد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=37972

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.