• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
4

ایجاد امنیت به کمک شیشه بالکن در تراس خانه

  • کد خبر : 33166
  • ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
ایجاد امنیت به کمک شیشه بالکن در تراس خانه

تراس یکی از قسمت‌های مهم خانه است که می‌تواند فضایی دلپذیر و آرام برای استراحت و لذت‌بردن از طبیعت بیرون باشد. برای اینکه تراس به یک فضای امن و راحت تبدیل شود، نیاز به برخی اقدامات دارد. یکی از بهترین اقدامات برای افزایش امنیت تراس منزل، استفاده از شیشه بالکن است.

شیشه بالکن‌ها در اشکال و مدل‌های متنوعی تولید می‌شوند که می‌توانید مدل مناسبتان را براساس شکل و مساحت تراس و میزان بودجه‌تان انتخاب کنید. نصب شیشه بالکن در مدت زمان کوتاه انجام می‌پذیرد.

در این مطلب، به برخی از مزایا و کاربردهای شیشه بالکن برای افزایش امنیت تراس و روش‌های دیگر می‌پردازیم؛ با ما همراه باشید.

 نصب شیشه بالکن (بهترین روش)

شیشه بالکن بهترین روشی است که می‌توانید با استفاده از آن امنیت بالکن خانه‌تان را افزایش دهید. این محصول به عنوان یک مانع فیزیکی عمل می‌کند و از نفوذ سارقان و دزدان به داخل خانه جلوگیری می‌کند. شما می‌توانید با قفل‌کردن شیشه بالکن، امنیت خود را افزایش دهید و با بهره‌بردن از شیشه‌های ضد گلوله، مقاومت شیشه بالکن خانه‌تان را در برابر ضربات ناگهانی و تخریب، به بیشتر حد ممکن برسانید.

در هنگام انتخاب و خرید شیشه بالکن، یکی از مهم‌ترین نکاتی که باعث مقاومت و تضمین کیفیت می‌شود، نحوه نصب آن است. اگر شیشه بالکن به خوبی نصب نشود در آینده‌ای نزدیک باعث خسارت مالی و جانی خواهد شد.

  • برای نصب در ابتدا باید شکل و مساحت بالکن را با دقت اندازه‌گیری کنید و برای این کار لازم است از یک تکنسین با تجربه کمک بگیرید.

  • پس از انتخاب و نهایی‌شدن مدل شیشه بالکن نوبت به مونتاژ آن می‌رسد. برای مونتاژ اصولی، سطح بالکن را تراز می‌کنند که با روش شاسی‌کشی توسط تکنسین انجام می‌شود.

  • پس از پایان این مرحله نوبت به نصب ریل‌ها می‌رسد. ریل‌ها بسته به نوع شیشه بالکن، ثابت یا ریلی تغییر می‌کنند که اکثر افراد مدل ریلی را بیشتر ترجیح می‌دهند. ریل‌ها به سقف و کف بالکن محکم ثابت و پیچ می‌شوند و پس از جای‌گذاری فریم‌ها، شیشه‌ها محکم در جای خود قرار داده می‌شوند.

نصب حفاظ شیشه‌ای (جان پناه)

یکی دیگر از روش‌های افزایش امنیت تراس، نصب حفاظ شیشه‌ای است. این محصول همانند دیواره آجری بالکن عمل می‌کند؛ با این تفاوت که ظاهر بسیار مدرن و زیبایی دارد و ارزش ملکی ساختمان را بالا می‌برد. ممکن است بابت شکنندگی و مقاومت شیشه‌ها احساس خطر بکنید اما خوب است بدانید که جنس حفاظ شیشه‌ای با شیشه‌های معمولی تفاوت دارد و مقاومت آن بسیار بالاست. برای نصب شیشه‌های حفاظ از پایه‌های محکم کمک می‌گیرند. پایه‌ها در کف بالکن نصب می‌شوند و پس از آن، شیشه‌‌ها بر روی پایه‌ها قرار می‌گیرند.

نصب دوربین مداربسته

یکی دیگر از بهترین روش‌ها در خصوص افزایش امنیت تراس، استفاده از دوربین‌های مداربسته است. این دوربین‌ها در گوشه‌ای از محل مورد نظر نصب می‌شود و تمام اتفاقات اطراف را ثبت می‌کنند. دوربین‌های مداربسته انواع مختلفی دارند و کیفیت تصاویر آن‌ها متفاوت است. شما می‌توانید با نصب یک دوربین مدار بسته ساده و ارزان‌قیمت، از خطرات احتمالی جلوگیری کنید. نصب دوربین مداربسته بسیار آسان است و یک تکنسین با تجربه با ۲ تا ۳ ساعت کار نصب آن را انجام می‌دهد.

نصب چراغ و افزایش روشنایی تراس

روشنایی تراس یا بالکن باعث ترس سارقان خواهد شد بنابراین احتمال سرقت کمتر می‌شود. معمولا در بالکن‌ها از چراغ‌های کوچک استفاده می‌کنند اما شما می‌توانید با نصب چراغ‌هایی با نور بیشتر امنیت بالکن را بالا ببرید. نصب چراغ به نوع محصول خریداری بستگی دارد.

 شیشه بالکن

استفاده از پرده یا پارچه برای مسدود کردن دید سارقان

اگر بخواهید با یک روش ساده و کم هزینه از ورود سارقان به خانه جلوگیری کنید، بهترین کار استفاده از پرده و پارچه برای پوشاندن پنجره است. پرده تقریبا در تمام خانه‌های ایرانی وجود دارد و با کشیدن آن می‌توانید مانع دید سارقان شوید. می‌توانید پرده را علاوه بر جلوی پنجره در مقابل شیشه بالکن هم استفاده کنید.

همینطور بخوانید : تولید و ساخت کابین دوش برای منازل،هتل ها و باشگاه ها با بهترین قیمت

جمع‌بندی

طراحی یک بالکن زیبا و کاربردی برای ساختمان‌ها امتیاز محسوب می‌شود و ارزش ملک را بالا می‌برد. علاوه بر آن بالکن ظاهر زیبایی به ساختمان می‌بخشد که می‌توانید برای هواخوری، استراحت و پرورش گیاهان از آن استفاده کنید. یکی مهم‌ترین نکات قابل توجه بالکن‌ حفظ امنیت آن است. برای افزایش امنیت میتوانید از روش‌های متفاوتی بهره بگیرید که یکی از کاربردی‌ترین روش‌ها استفاده از شیشه بالکن است.

شیشه بالکن‌ها مانع سقوط کودکان، کاهش سرقت و کاهش هزینه‌ی انرژی خواهند شد. همچنین می‌توان با نصب دوربین مدار بسته و مسدود کردن دید سارقین، احتمال سرقت را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=33166

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.