• امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 July - 2024
6

از بازیگران اکوسیستم فناوری کشور برای حضور در رویداد میدان های نفتی دیجیتال دعوت شده است

  • کد خبر : 36129
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۷
از بازیگران اکوسیستم فناوری کشور برای حضور در رویداد میدان های نفتی دیجیتال دعوت شده است

اخبار اقتصادی، محسن خجستمهر در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی. شرکت ملی نفت ایران با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر توجه و تعمیق موضوع هوش مصنوعی و نقش آن در اداره آینده جهان و لزوم دستیابی به 10 کشور برتر دنیا در این زمینه، مهمترین مصداق هوش مصنوعی است. در بالادست نفت و گاز میادین دیجیتال نفتی (DOF) قرار دارند.

وی افزود: در حال حاضر بسیاری از شرکت های ملی و بین المللی با تشکیل کنسرسیوم با شرکت های بزرگ مخابراتی و فناوری اطلاعات مانند آی بی ام و هواوی در حال توسعه مفاهیم تبدیل دیجیتال و میدان های نفتی دیجیتال هستند. به عنوان مثال، آرامکو تا سال 2010، 19 میدان نفتی را دیجیتالی کرده است و قصد دارد تمام میادین خود را دیجیتالی کند.

خجستمهر کاهش چشمگیر هزینه های سرمایه ای و عملیاتی در کنار افزایش تولید پایدار نفت و گاز را از مزایای دیجیتالی کردن میادین نفت و گاز و شناسایی تامین کنندگان و تامین کنندگان ایده و فناوری، شناسایی اعضای توانمند فناوری و نوآوری برشمرد. اکوسیستم کشور اعم از شرکت ها، دانش بنیان، دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی از جمله اهداف شرکت ملی نفت ایران برای برگزاری رویداد رقابتی میدان نفتی دیجیتال است.

وی افزود: هدایت جریان پژوهشی و توانمندی های ملی به سمت پارادایم میادین دیجیتال و افزایش سطح دانش در سمت تقاضای فناوری میدان های دیجیتال و ایجاد فضای گفت و گو بین بدنه شرکت ملی نفت ایران و فناوری. زیست بوم. هدف شرکت ملی نفت ایران برگزاری یک رویداد رقابتی در حوزه میادین نفتی دیجیتال است.

به گزارش خجستمهر، این رویداد رقابتی شامل سه مرحله اصلی ارائه طرح های پژوهشی و فناوری مرتبط با محورهای رویداد، ارزیابی و انتخاب برترین طرح های پژوهشی و فناوری، برگزاری پنل های تخصصی و ارائه برترین ها است. پروژه ها به شرکت های تابعه شرکت ملی نفت ایران. شروع مذاکرات شرکت برای اجرای طرح های بالاتر با توجه به زمینه های تحت مدیریت آن شرکت تابعه و در صورت توافق، انعقاد قراردادهای تحقیقاتی، فناوری و ساخت اولین بار پس از طی مراحل قانونی می باشد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا دانشگاه صنعت نفت برای میزبانی این رویداد انتخاب شده است، گفت: این دانشگاه یکی از دانشگاه های اصیل و باسابقه در زمینه مسائل مربوط به صنعت نفت است، در عین حال نزدیک به شرکت های تابعه آن ، به ویژه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، آروندان و حفاری ملی وجود دارد.

خجستمهر ادامه داد: تاسیس شرکت ملی نفت ایران مبتنی بر تقویت و توانمندسازی دانشگاه صنعت نفت است. این نکته را در روز دانشجو در دانشکده نفت آبادان برجسته کردم. امیدواریم این دانشگاه در زمینه نوآوری و کارآفرینی و هم افزایی بیشتر با سایر دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و شرکت های فناور و دانش بنیان برای تحقق اهداف شرکت ملی نفت در حوزه دیجیتال نقش فعالی داشته باشد.

سیدمهدیه مطهری، مدیر تحقیقات و فناوری شرکت ملی نفت ایران نیز درباره این رویداد گفت: محورهای این رویداد شامل میادین دیجیتال نفت و گاز (تشخیص میدان برای انتخاب میدان مناسب برای دیجیتالی شدن / امکان سنجی دیجیتالی شدن میدان فنی-اقتصادی است. / ارائه روش شناسی و نقشه راه دیجیتالی سازی میدانی /…)، فناوری چاه هوشمند با تمرکز بر تکمیل چاه های هوشمند، مدیریت یکپارچه دارایی های هیدروکربنی با تمرکز بر استفاده از روش ها و کاربردهای هوشمند هوش مصنوعی و اینترنت موارد در بخش بالادستی صنعت نفت.

وی گفت: شرکت کنندگان در رویداد و ارائه دهندگان طرح باید به موارد مهمی از جمله موضوع اصلی (به ویژه بیان اینکه طرح ارائه شده چه چالش ها/مشکلاتی را می تواند حل کند) و مزیت های اقتصادی طرح های پیشنهادی توجه کنند. علاوه بر این، باید مشخص شود که در کدام بخش از زنجیره ارزش بالادستی (اکتشاف، حفاری، توسعه، تولید و غیره) و در کدام یک از اجزای تولید (مخزن، چاه، خطوط لوله زیرزمینی، تاسیسات زیرزمینی) می توان از طرح استفاده کرد. ارایه شده. . را داشته باشند

مطهری افزود: همچنین شرکت کنندگان این رویداد شامل سه دسته از شرکت های دانش بنیان و توانمند فناور در این حوزه، گروه های دانشگاهی اعم از اعضای هیات علمی و همکاران علمی (حضور حداقل 1 نفر از اعضای هیات علمی و 2 نفر هستند. دانشجویان کارشناسی ارشد الزامی است) و کلیه دانشجویان رشته ها و رشته های مرتبط با موضوع رویداد در سراسر کشور (در قالب گروه های دو تا چهار نفره) می باشند.

وی ادامه داد: متقاضیان شرکت در این رویداد رقابتی باید نسبت به ثبت نام و بارگذاری طرح های پیشنهادی در چارچوب محورهای اعلام شده از طریق سایت رسمی رویداد به نشانی tpec-put.com اقدام کنند. پس از پایان مهلت رسمی برای بارگذاری طرح های پیشنهادی، این طرح ها مورد داوری قرار می گیرند و بهترین طرح ها در هر دسته از شرکت کنندگان ارائه می شود.

بر اساس این گزارش، فرصت ثبت نام و بارگذاری طرح های پیشنهادی در این رویداد تا 28 فروردین 1403 اعلام شده است.

شرکت ملی نفت

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=36129

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.