• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
4

پیش بینی بورس فردا 30 ژوئن 1403 / رقم شاخص کل 2,030,000 واحد

  • کد خبر : 40593
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۲
پیش بینی بورس فردا 30 ژوئن 1403 / رقم شاخص کل 2,030,000 واحد

اکوایران: امروز اولین نظرات کاندیداهای انتخابات برگزار شد و امروز اولین واکنش بازار سرمایه دیده شد. ارزش بازار کانال بورس تهران 7000 همتی از دست داد. نگاه اقتصادی کاندیداها باعث افزایش ترس در بین اهالی بازار شده است و این مشکل را می توان در صف های فروش نمادهای بازار سرمایه مشاهده کرد.

اخبار اقتصادی، ارزش بورس تهران در جریان معاملات امروز 7 هزار همتی از دست داد، بنابراین بازار سرمایه با بیش از 9 هزار واحد افت به رقم 2 میلیون و 36 هزار واحد رسید. ترس در بازار سرمایه از آینده به وضوح قابل مشاهده است و عدم اطمینان پس از عدم اطمینان صف های فروش را تقویت می کند.

سازمان بورس اوراق بهادار تهران ۱۸ تیرماه را به عنوان پایان محدوده نوسان تعیین کرده است. نرخ ارز در بازار فعلی به کانال 30 درصد رسید. نرخ دلار نیما نیز افزایش یافت و نرخ حواله در سامانه مرکز طلا و ارز به 42 هزار و 800 تومان رسید. بند ج تبصره 6 قانون بودجه سال 1403 به نفع بازار سرمایه تمام شد. صندوق توسعه ملی از تزریق 60 میلیون دلاری به بازار سرمایه خبر می دهد و هیات حاکمه مشکلات نرخ خوراک پالایشگاه ها را برطرف و اصلاح آن تصویب شد اما بازار منفی است! چرا این مشکل در آینده در بازار سرمایه به وجود می آید و در برنامه ها و صحبت های کاندیداهای انتخابات است. سیاست های اعلام شده در اولین مناظره پخش شده از رسانه ملی مسیر بازار را مشخص کرد. باید گفت بازار سرمایه آینده را خرید و فروش می کند و این آینده تا روز انتخابات مبهم به نظر می رسد.

ارزش معاملات امروز بورس تهران به 4.8 میلیارد تومان رسید. نسبت ارزش معاملاتی گروه خودرو به 156 میلیارد تومان رسید و این گروه پس از مدت ها بار دیگر جایگاه اول ارزش معاملاتی صنایع بازار سرمایه را به خود اختصاص داد. در این مدت گروه بانکی از نظر ارزش معاملاتی پیشتاز گروه های عمده بود و در پایان معاملات امروز این گروه با ارزش معاملاتی تقریبی 72 میلیارد تومان در رتبه ششم قرار گرفت.

گزارش سالانه شرکت ها نیز در سامانه کدال منتشر شد و ایران خودرو در گزارش تلفیقی خود 30 زیان را شناسایی کرد. در سال 1402 سایپا 23 درصد زیان تلفیقی داشت اما نسبت به نماد خزامیه سود خالص خود را دو برابر کرد. اگرچه شرق به سود خالص 4.7 همتی دست یافت، اما با کاهش 33 درصدی سود خالص نسبت به سال 1401 همراه بوده است.

چند روزی است که زمزمه هایی مبنی بر افزایش قیمت سیمان در بازار به گوش می رسد که احتمال می رود دلیل آن قطعی برق واحدهای تولیدی سیمان باشد، اما ایرنا در بیانیه ای اعلام کرد که حمید فرمانی، رئیس جمهور هیئت مدیره انجمن سیمان در خصوص وضعیت فعلی برق رسانی به کارخانه های سیمان به دلیل پیک گرما، اعلام کرد که تاکنون برق شرکت های سیمان به طور کامل قطع نشده است. شاید با قطع برق کوره ها خاموش شوند اما کارخانه ها فعال می مانند و تولیدکنندگان از ذخیره کلینکر برای تولید سیمان استفاده می کنند تا التهابی در بازار ایجاد نشود.

اما گزارش شده است که مشتریان شبکه بانکی جزیره کیش می توانند از تیرماه 1302 بدون استفاده از اسکناس یا کارت بانکی، به سادگی از طریق کیف پول دیجیتال ریالی و تنها با اسکن بارکد تولید شده توسط نرم افزار ارائه شده، با روش های نوین اقدام کنند. خریدهای خود را انجام دهید یا به کیف پول سایر مشتریان پول انتقال دهید.

بر اساس اعلام بانک مرکزی، پس از انجام مراحل اولیه مطالعه، طراحی پروژه ریالی دیجیتال از ساعت 14 و پس از اخذ مجوزهای لازم از شورای پول و اعتبار در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفت و متعاقباً اجرای مرحله پیش از محاکمه در اوایل سال 1401 آغاز شد. پس از بررسی دستاوردهای مرحله پیش از محاکمه، مرحله آزمایش محدود این پروژه در ژوئن 1402 آغاز شد.

بررسی فنی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران محدوده 2 میلیون و 40 هزار واحدی را که در ابتدای اسفند ماه سال گذشته به عنوان محدوده حمایتی ایجاد شده بود از دست داد، بنابراین رقم شاخص به کانال 2 میلیون واحد نزدیک می شود. شایعات بازار حاکی از سقوط شاخص به زیر 2 میلیون واحد است و این موضوع بازار را نگران کرده است.

اندیکاتور RSI در نمودار شاخص عمومی نشان دهنده اشتیاق به فروش بیش از حد در بازار است و این کار را برای روزهای آینده دشوار می کند. از دست دادن این حمایت به این معناست که بازار باید بر این حمایت که تبدیل به مقاومت شده است غلبه کند تا به ارقام بالاتر بازگردد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=40593

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.